نقالی روایت‌های عاشورایی در پرتال اینترنتی منتشر شد

«روایت‌های عاشورایی» با پرده‌خوانی محمدرضا معجونی در قالب طرح «نمایش‌نما» بر روی سایت مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نقالی از روایت‌های عاشورایی ویژه‌ی ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) از روز هشتم ماه محرم در پرتال مجازی کانون به نشانی th.kpf.ir و شبکه‌های مجازی کانون پرورش فکری به صورت رایگان در اختیار عاشقان اهل بیت قرار می‌گیرد.

بر اساس این خبر، به سفارش اداره‌ کل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تصویربرداری سه نقل و سه پندنامه از سوی محمدرضا معجونی نقال سرشناس ایرانی در طرح «نمایش‌نما» صورت گرفته است.

بر همین اساس روایت تولد حضرت عباس(ع)، شهادت زهیر و بازگشت کاروان اسرا از جمله این نقل‌ها هستند.

محمدرضا معجونی در نقل اول، روایتی از خبر تولد حضرت عباس(ع) به امیرالمومنین(ع) را نقل می‌کند. او در ادامه چنین روایت می‌کند که؛ حضرت پسرش را به آغوش می‌گیرد. دستانش را می‌بوسد و می‌گرید. وقتی مادر علت گریه را می‌پرسد حضرت می‌فرماید روزی این دست‌ها برای یاری و حمایت از برادر چه کارها می‌کند.

معجونی در نقلی دیگر به داستان زهیر بن قین اشاره می‌کند. زهیر که پیش‌تر دشمن علی‌بن ابی‌طالب بوده و بارها روبری ایشان جنگیده است، در دوران پیری وقتی خبر رفتن امام حسین(ع) به کربلا را می‌شنود، تصمیم می‌گیرد در رکاب امام باشد و...

یکی دیگر از این نقل‌ها در باره بازگشت اسرا از شام به مدینه است.

محمدرضا معجونی کارشناسی ارشد رشته نمایش دارد. او پرده‌خوان مطرح و نقال اهل‌بیت است که بارها در جشنواره‌های داخلی و خارجی کشورهای مختلف از جمله ایتالیا، تونس ترکیه، فرانسه و... این هنر ارزنده و اصیل ایرانی را به نمایش گذاشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =