نمایشگاه و فروشگاه مجازی دست سازه های مربیان و اعضا در هفته ملی کودک

آموزش حصیر بافی از صنایع دستی بومی هرمزگان، در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ مربیان مراکز فرهنگی هنری در راستای آموزش هنر با استفاده از برگ درخت نخل، توجه ی ویژه کودکان و نوجوانان را به این هنر جلب کرده اند.

به گفته ناهید پذیرایی کارشناس فرهنگی استان، در مراکز کانون پرورش فکری کل استان در برنامه ریزی هفتگی صنایع دستی گنجانده شده است و مربیان اهل فن مشغول آموزش هستند.

وی اظهار داشت: مربیان و هنرمندان عرصه ی صنایع دستی با به کار گیری رنگ ها و نقش ها و رنگ آمیزی مانوس و مفهوم؛ به لایه های ذهنی و شخصیتی مخاطبان خود راه می یابند و در ذهن آن ها  تاثیر گذاشته و متحول می سازند.

پذیرایی گفت: با توجه به نقش صنایع دستی در رشد خلاقیت و آشنایی اعضا با فرهنگ و هنر پیشینیان، مربیان طرح درس هایی فصلی را آماده کرده اند.

وی افزود: در هر مرکز نسبت به علاقمندی اعضا آموزش شناخت و ساخت بافت های ساده تا پیشرفته با برگ های نخل داده شد و در ادامه اعضا آثاری همراه با نقش و رنگ خلق کردند.

کارشناس فرهنگی استان هدف از این طرح را دست ورزی و توجه به هنر دست و دقت در محیط پیرامون دانست و افزود: کارآفرینی و تقویت اعتماد به نفس و نهادینه کردن و ارزش گذاری به این هنر فاخر که به مرور زمان به دست فراموشی سپرده می شود؛ از دیگر اهداف این طرح است.

وی افزود: اعضا در این کارگاه ها با تمامی اجزاء درخت نخل آشنا شده و با توجه ویژه به برگ درخت نخل که در لهجه محلی "پیش" گفته می شود؛ به ترکیب بافت ها و ساخت اثری قابل عرضه در نمایشگاه ها می پردازند.

پذیرایی گفت: بررسی هایی در خصوص هنر دستی حصیر بافی با برگ نخل خرما انجام شده و روش هایی جذاب برای کودک و نوجوان طراحی گردیده است.  

وی گفت: قرار است پس از ارائه آموزش های لازم صنایع دستی در مراکز و تهیه عکس از آثار تولید شده و ارسال به دفتر استان، نمایشگاه و فروشگاهی مجازی از دست سازه های مربیان و اعضا در هفته ملی کودک برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =