لزوم آراستگی مربیان پیش‌دبستان به زیور دانش/ تربیت انسان‌های باورمند در سرلوحه کارقرارگیرد

رویکرد قرآنی و آراستگی مربیان مراکز پیش‌دبستانی کانون پرورش فکری استان گیلان زمینه‌ساز تربیت انسان‌هایی باورمند و نقش‌آفرین در فرداهای ایران اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری ‌گیلان در نشست برخط با مربیان مراکز پیش‌دبستانی این مجموعه‌ی فرهنگی است.

اسفندیارضیائی طی این نشست که هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های مراکز پیش‌دبستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت، اظهارکرد: شخصیت انسان‌ها در کودکی شکل‌می‌گیرد و برهمین اساس نیز متولیان این حوزه نقش مهمی در تربیت نسلی باورمند، مدیر و تاثیرگذار در فرداهای کشور ایفامی‌کنند.

وی درعین‌حال، رویکرد قرآنی مراکز پیش‌دبستانی کانون و آراستگی مربیان به زیور دانش را زمینه‌ساز تحقق این هدف عنوان‌کرد و افزود: ایجاد پیوندهای سازنده با اولیا و هم‌گرایی در طرح‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی،  لازمه‌ی این کار به‌شمارمی‌رود.

این مدیرفرهنگی اشاره‌ای به نقش کانون در همراهی با نظام آموزشی کشور داشت و با تاکید بر لزوم تعمیم نگاه فرهنگی این مجموعه به فعالیت‌های مراکز پیش‌دبستانی گفت: در این مسیر ترویج فرهنگ‌قدرشناسی، نظم و انظباط اداری و توجه هم‌زمان به فعالیت‌های حقیقی و مجازی دارای جایگاه ویژه‌ای است.

دیگربخش سخنان این مدیر فرهنگی به همه‌گیری ویروس کرونا و لزوم برنامه‌ریزی هدف‌مند در مواجهه با این بیماری اختصاص‌داشت و وی با بیان این‌که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جهت‌دهی فعالیت‌ها  جهت ارایه در فضای مجازی، از اولویت دست‌اندرکاران عرصه‌ی فرهنگ است، اظهارداشت: برای دست‌یابی به این هدف نیازمند به‌روزرسانی آگاهی‌ها، تولید و ارایه‌ی محتوای آموزشی و تربیتی هستیم.

اسفندیار ضیائی در پایان این نشست برخط به تمجید از توان‌مندی مربیان پیش‌دبستانی پرداخت و با اشاره به این نکته که فعالیت‌ مراکز پیش‌دبستانی کانون توسط اشخاص حقیقی و بر اساس دستورالعمل و بخش‌نامه‌های آموزش و پرورش به‌پیش‌خواهدرفت، خاطرنشان‌کرد: آن‌چه در این میان از جایگاه ویژهای برخورداراست، نظارت برمحتوا و ارایه‌ی خوراک فکری است که از سوی دست‌اندرکاران این حوزه درکانون دنبال‌خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =