کد خبر: 299539
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
بازدید 293
مبانی سلفژ و ریتم‌خوانی تدریس شد

انجمن سرود پسران کانون کرمان نشست مجازی خود را با حضور فرشید جعفری برگزار کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، اولین نشست مجازی انجمن سرود پسران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با دعوت از فرشید جعفری کارشناس مسئول آفرینش‌های هنری کانون استان فارس و با آموزش مبانی سلفژ و ریتم‌خوانی ۲۰ شهریور ۹۹ تشکیل شد.

بنابر این خبر، فرشید جعفری ابتدا به الفبای موسیقی، تلفظ آن‌ها و حروف نوشتاری‌شان پرداخت و سپس محدوده اکتاوها را مشخص کرد و اشاره کرد: تفاوت اکتاوها در زیر و بمی صدای نت‌هاست.

همچنین وی آکتاو روی ساز بلز و فلوت را هم بررسی کرد و «گام» را هشت نت متوالی و پشت‌سرهم تعریف و درباره گام بالا رونده و پایین رونده و جهت آن‌ها صحبت کرد.

جعفری انواع صدای انسان را از لحاظ جنسیت و وسعت به صوت زنان و بچه‌ها و صوت مردان تقسیم‌بندی کرد و افزود: می ‌توان صوت زنان را به سه دسته سپرانو، متسوسپرانو و آلتو و صدای آقایان را به تنور، باریتون و باس تقسیم کرد و همچنین برای هر مورد از صدای خوانندگان ایرانی مثال آورد.

کارشناس مهمان انجمن سرود پسران کانون کرمان به تشریح «چست ویس» یا صدای سینه، «هد ویس» یا صدای سر، «وکال فرای» یا صدای هوادار و «فالستو» یا فسه خواندن پرداخت و یادآور شد که خواننده‌ها باید از حنجره‌شان مثل یک ساز مراقبت کنند و رعایت رژیم غذایی را برای آن مهم دانست.

در پایان این نشست کارشناس مسئول آفرینش‌های هنری استان فارس گرم و سرد کردن حنجره و صدا را با چند مثال توضیح داد و با اعضای انجمن به صورت عملی اجرا کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =