کد خبر: 299582
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
بروجن شهر دوستدار کودک می‌شود

نشست مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با شهرداری بروجن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیاست‌گذاری‌های کلان کشوری در راستای اجرای طرح‌(شهر دوستدار کودک) اظهار داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در سطح بین‌المللی، در این طرح وظایفی نیز برای کشور ما مشخص شده که باید صورت گیرد.
وی افزود: برای اجرای طرح شهر دوستدار کودک در استان با همکاری دستگاه‌های بین‌بخشی مانند آموزش و پرورش و بهزیستی اقداماتی انجام شده و در ارزیابی استان مشخص شد که علیرغم فضاهای سبز مناسبی که داریم مناسب‌سازی لازم برای استفاده کودکان انجام نشده است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اجرای طرح شهر دوستدار کودک را سال گذشته از شهرکرد آغاز کردیم که با همکاری شهرداری در فضای باز ایستگاه قصه برگزار و کودکان و نوجوانان همراه با خانواده‌های خود در این برنامه شرکت کردند.

رحیمی خاطرنشان کرد: در فرخ‌شهر نیز اقداماتی در حال اجراست و بروجن نیز ظرفیت بسیار بالایی در اختصاص فضای ویژه به کودکان دارد که می‌توان برای بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری طرح شهر دوستدار کودک از آن‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بروجن جزو اولین شهرهای استان بوده که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آن فعال شده است، عنوان داشت: برای شروع به کار نیاز به ظرفیت‌سازی داریم و علاوه بر جانمایی باید مبلمان و المان‌های متناسب کودک با استفاده از توان طراحان متخصص کانون طراحی و نصب شود.

رحیمی با اشاره به بندهای متعدد دستورالعمل طرح شهر دوستدار کودک، اضافه کرد: باید مناسب‌سازی وسایل نقلیه عمومی و نحوه دسترسی کودکان در گام‌های بعدی اجرای این طرح قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شهرستان بروجن به مراکز فرهنگی، هنری بیشتری نیاز دارد، تشریح کرد: شهرستان بروجن دارای سه مرکز فرهنگی هنری ثابت و یک مرکز سیار روستایی است که حدود ۲۵ روستا را پوشش‌دهی و فعاایت‌هایی نظیر کتاب‌خوانی و قصه‌گویی را ترویج می‌دهد.

رحیمی با بیان اینکه در فاز اول اجرای طرح شهر دوستدار کودک ایستگاه فرهنگی جانمایی و طرح اولیه آن تدوین شود، یادآور شد: گروهی برای شناسایی خیابان کودک در بروجن تشکیل و پس از شناسایی خیابان مناسب، نامگذاری آن به نام (خیابان کودک) انجام و نصب المان‌ها و دیوارنگاری‌های مناسب با روحیه و فضای فکری کودکان نیز اجرا شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تصریح کرد: با توجه به وجود ویروس کرونا و قرنطینه خانگی،نشاط اجتماعی مردم وضعیت مطلوبی ندارد و می‌توان با اجرای برنامه‌های مناسب مانند کارناوال شادی به مناسبت روز جهانی کودک، شب یلدا و نوروز با همکاری شهرداری بروجن و بانک مهر در خیابان‌ها و فضاهای سبز به نشاط و پویایی جامعه استان کمک کرد.
در ادامه نشست مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با شهرداری بروجن، حمزه علی‌ولیان شهردار این شهر عنوان داشت: جنب پارک بانوان شهر بروجن ساختمانی به آموزش ترافیک کودکان اختصاص داده شده بود که در حال حاضر بلااستفاده است و می‌توان از این محل به عنوان خانه فرهنگی کودکان و نوجوانان بهره گرفت و مجوزهای لازم نیز از سوی شهرداری ارائه می‌شود.

وی افزود: محل نصب المان‌های متناسب با کودکان باید جانمایی و پیشنهاد طراحی این المان‌ها از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارائه شود، همچنین خیابانی به عنوان خیابان کودک در نظر گرفته می‌شود و همکاری لازم در راستای اجرای طرح شهر دوستدار کودک و سایر فعالیت‌های فرهنگی و هنری از سوی شهرداری بروجن انجام خواهد شد.

علی‌ولیان خاطرنشان کرد: شهرک‌های الهیه و فاطمیه بروجن نیاز به مراکز فرهنگی و هنری دارند که با توجه به بازنگری طرح جامع شهری می‌توانیم اماکنی را به منظور راه‌اندازی مرکز فرهنگی و هنری تغییر کاربری دهیم.

وی مطرح کرد: تا پایان امسال معبر ضلع غربی کنار مرکز فرهنگی و هنری بروجن آسفالت و دیوارنگاری و فضای سبز و آن نیز سامان‌دهی می‌شود.
در ادامه این نشست زهرا هادی‌پور مسول مرکز فرهنگی و هنری بروجن گفت: دو سال پیش فرمانداری شهرستان بروجن، کمیته حقوق کودکان را با دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تشکیل و وظایفی برای ۱۳ اداره از جمله شهرداری در دستورالعمل آن مشخص شده بود.

وی عنوان داشت: مناسب‌سازی و ایمن‌سازی فضای فعالیت کودکان، ایجاد خانه اسباب‌بازی‌ها، حمایت، پرورش کودکان محروم و مشارکت در جشن‌های ویژه کودکان از اشتراکات برنامه‌های مراکز فرهنگی و هنری و شهرداری است.

روح‌انگیز کرمی عضو شورای شهر بروجن با ابراز تاسف از نگاه ناعادلانه به شهر بروجن در زمینه اختصاص ساختمان مرکز فرهنگی و هنری این شهر، تشریح کرد: ساختمان فعلی مرکز فرهنگی و هنری بروجن ۴۳ سال قدمت دارد و برای شهری با جمعیت ۵۹ هزار نفری کافی نیست.

وی با اشاره به محرومیت مردم برخی مناطق بروجن افزود: اختصاص مرکز فرهنگی و هنری به شهرک‌های الهیه و فاطمیه بروجن ضروری است.
عضو شورای شهر بروجن خاطرنشان کرد: دستورالعمل اجرای طرح دوستدار کودک سال گذشته ابلاغ شد اما دستگاه‌های اجرایی توجه چندانی به آن نداشتند.
کرمی، پیشنهاد داد یک خانه کودک در شهر بروجن راه‌اندازی و مرکز فرهنگی هنری دیگری علاوه بر مرکز فعلی این سهر اضافه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =