ویژه‌برنامه«ایستاده درسنگر» در کانون گیلان برگزارشد

کانون پرورش فکری با همراهی دستگاه‌های فعال درحوزه‌ی فرهنگ، ویژه‌برنامه«ایستاده درسنگر» را هم‌زمان با چهلمین سال‌گشت دفاع‌مقدس برگزارکرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و سازمان بسیج فرهنگیان استان‌گیلان برگزارشد و پاس‌داشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی نقش‌آفرینان هشت‌سال دفاع‌مقدس، از اهداف این حرکت فرهنگی به شمارمی‌رفت.

نیازمند تبیین فلسفه مقاومت و تشریح دست‌آوردهای دفاع مقدس هستیم

مسوول بسیج فرهنگیان استان در این مراسم که با همراهی جمعی از مسوولان، همکاران و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری صورت‌گرفت، از شکل‌گیری انقلاب اسلامی وآغاز فعالیت‌های بسیج  برای حاضران سخن‌گفت و ضمن اشاره به فضاسازی دشمنان در فضای مجازی و تلاش آنان برای تحت‌الشعاع قراردادن تلاش نقش‌آفرینان دفاع‌مقدس تاکیدکرد: نیازمند تبیین و فلسفه مقاومت و تشریح  دست‌آوردهای این حماسه هشت ساله برای مخاطبان‌هستیم.

حسن حبیبی، مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان

حسن حبیبی در همین‌حال، به چیستی و چرایی آغاز جنگ تحمیلی پرداخت و ضمن بازخوانی سطوح مختلف ارتباط میان کشورها، نقش‌نظام‌های بین‌المللی، دیدگاه‌های فردی و گروهی تصمیم‌گیرندگان حزب بعث و مسایل اجتماعی و اقتصادی حاکم بر کشور عراق را از علت‌های تجاوز صدام به ایران اسلامی عنوان‌کرد.

وی ادامه سخنان خود را به مقایسه شرایط امروز جامعه با روزهای دفاع‌مقدس اختصاص‌داد و با تاکید بر ضرورت خوداتکایی، هم‌دلی و هم‌چنین، تکیه بر جوانان و نوجوانان آینده‌ساز گفت: برای نیل به این هدف لازم است در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) حرکت‌کرده و به ارتقای همه‌جانبه جایگاه ایران اسلامی توجه ویژه داشته‌باشیم.

تبلور تفکر بسیج درجامعه یک ضرورت است!

مدیرکل کانون استان گیلان هم ضمن خوش‌آمدگویی به حاضران و خاطرنشان‌کردن اهمیت ارایه تصویری روشن و باشکوه از انقلاب اسلامی گفت: نظام اسلامی به مدافعانی می‌بالد که از ارزش‌های نظام دفاع‌کرده و برگ زرینی به تاریخ ایران و جهان‌افزودند.

اسفندیارضیائی، مدیرکل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی هم‌چنین، صیانت از دست‌آوردهای هشت‌سال دفاع مقدس  را مهم‌ و حیاتی خواند  و با اشاره به  سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با ضرورت گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا  اظهارکرد: گام‌نهادن در وادی فعالیت‌های جهادی و شهادت‌طلبانه، امری مقدس و درمسیر صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

این مدیرفرهنگی درعین‌حال، برگزاری ویژه‌برنامه «ایستاده درسنگر»، راه‌اندازی پایگاه مقاومت بسیج کانون و رونمایی از کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس را موردتوجه قرارداد و با مهم توصیف‌کردن حرکت‌های فرهنگی و ضرورت جاری‌سازی تفکر بسیجی درجامعه افزود: امروزه، شاهد جریان‌سازی این تفکر درتمامی حوزه‌ها هستیم.

دیگربخش سخنان ضیائی به نیازهای فرهنگی کشور اختصاص‌داشت و وی با مهم‌ارزیابی‌کردن نقش بسیج فرهنگیان در کشف نخبگان و پرورش استعدادها افزود: با ثمردهی سند تحول بنیادین نظام آموزشی، شاهد تبلور تفکر بسیجی درجامعه خواهیم‌بود.

مدیرکل کانون استان گیلان در همین‌ارتباط، ضرورت انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به نسل کودک، نوجوان و جوان را خاطرنشان‌کرد و ضمن ارزش‌مند دانستن همراهی بسیج فرهنگیان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس در برگزاری ویژه‌برنامه‌ی «ایستاده‌درسنگر» ابرازامیدواری‌کرد که این حرکت، ره‌توشه‌ای برای آخرت و حرکتی برای بسیجی‌ماندن باشد.

برپایه‌این گزارش، پخش‌نماهنگ‌ فعالیت‌های کانون درحوزه دفاع‌مقدس و نمایش کلیپ با موضوع هشت‌سال‌دفاع‌مقدس، اجرای سرود اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون صومعه‌سرا با عنوان«سربازحسینم»، و خوانش‌شعر از سوی نوریه‌گیتی‌بین، عضو ارشد مرکز فرهنگی هنری کانون مجتمع رشت، ازجمله برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت.

اجرای سرود «سربازحسینم» از توسط اعضای کانون صومعه‌سرا
خوانش شعر از سوی نوریه گیتی بین، عضو مرکز مجتمع کانون رشت

گشایش پایگاه مقاومت بسیج کانون گیلان و معرفی «سیدجلیل میرعظیمی» به‌عنوان مسوول پایگاه سردارسپهبد شهید، حاج‌قاسم سلیمانی، رونمایی از کتاب‌ «مثل‌باران»، شامل مجموعه‌ آثار ادبی اعضای کانون‌ استان‌های گیلان و قم و هم‌چنین، مجموعه‌ی شعر «نامه‌های عموابراهیم» سروده حمیراخدابنده، کارشناس مسوول آفرینش‌های ادبی با طراحی جلد سمانه‌خانجانی، مربی‌فرهنگی کانون گیلان، دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه «ایستاده‌درسنگر» بود که در سالن سینمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان  در رشت برگزارشد.

افتتاح پایگاه مقاومت بسیج کانون استان گیلان
اهدای حکم سید جلیل میرعظیمی، مسوول بایگاه مقاومت بسیج کانون گیلان
رونمایی از دو کتاب با موضوع ادبیات پایداری

تجلیل از همکاران رزمنده کانون استان گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =