مراکز کانون در شهرهای جدید ایجاد می‌شود

فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حبیب‌اله طاهرخانی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به منظور تحقق توسعه اجتماعی و فرهنگی در شهرهای جدید تفاهم‌نامه‌ همکاری امضا کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این تفاهم‌نامه طی آیینی روز ۵ مهر ۱۳۹۹ در ساختمان شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید به امضا رسید و بر اساس آن از این پس دو سازمان در زمینه توسعه مراکز و ارایه خدمات ویژه‌ی آموزشی و فرهنگی با هم تعامل و همکاری خواهند داشت.
بر اساس این گزارش در این آیین فاضل نظری مدیرعامل کانون در سخنانی گفت: نگاه روشن و جامع و توجه به فرهنگ از سوی مسوولان شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید شایسته قدردانی است.
او با بیان این‌که احساس مسوولیت ما نسبت به آینده کم شده است و ما آینده را امروز مصرف می‌کنیم، گفت: همواره وقتی با بناهای باشکوه که قرن‌ها پیش ساخته شده مواجه می‌شوم از خودم می‌پرسم از ما چه برجای خواهد ماند وقتی که امروز به ساختمان‌های با عمر کمتر از ۳۰ سال کلنگی می‌گوییم.
وی ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق خوب افزود: توجه به آینده و سرمایه‌گذاری برای فرهنگ امری مهم است اما آنچه باعث شده ما نگاه کوتاه مدت داشته باشیم فرهنگ است و اگر فرهنگ تغییر کند، نگاه ما هم تغییر خواهد کرد.
مدیرعامل کانون خاطرنشان کرد به اعتقاد من ریشه بیشتر مشکلات امروز کشور ما نه اقتصادی نه سیاسی و نه چیز دیگری است بلکه ریشه تمام این مسایل فرهنگی است و امروز اگر تصمیمی گرفته می‌شود و برای آینده مسیر مشخص می‌شود تحت تاثیر فرهنگ است.
وی در پایان صحبت‌های خود اظهار امیدواری کرد با امضای این تفاهم‌نامه و همکاری‌های دو سازمان شاهد اتفاق‌های خوبی در این حوزه باشیم.


بناها به شهر و جامعه هویت می‌دهد
حبیب‌اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید نیز در ادامه این نشست گفت: به اعتقاد من بناهای هر شهر و جامعه‌ای هویت آن جامعه است.
وی با بیان این‌که ساختمان‌ها باید دارای ارزش معماری باشد، افزود: باید تلاش کنیم نقشی از خود بر جای بگذاریم که ماندگار باشد چرا که هر دوره‌ای از جامعه، نقش خود را با معماری آن دوره معرفی می‌کند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید هم‌چنین خاطرنشان کرد: شکل‌گیری شهرهای جدید بزرگ‌ترین تجربه شهرسازی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: امروز با واقعیتی روبه‌رو هستیم وآن شکل‌گیری شهرهای جدید با کالبد شهری بدون فراهم بودن زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی است بنابر این باید تلاش کنیم این مهم تحقق یابد.
طاهرخانی با اشاره به وجود جمعیتی بیش از ۱۵۰هزار نفر در هر یک از شهرهای جدید، بر لزوم آماده‌سازی زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی برای هویت بخشی به این شهرها تاکید کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ایجاد فضاهای فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، تجاری و... موضوع مهمی است که تلاش می‌کنیم با همکاری‌های بین‌بخشی با سازمان‌ها آن را مرتفع کنیم.
طاهرخانی با اشاره به تنوع قومی و پیشینه‌های مختلف فرهنگی افراد ساکن در شهرهای جدید خاطرنشان کرد: تمرکز امروز این شرکت بر ایجاد زیرساخت‌ها و بناهای فرهنگی از قبیل مراکز کانون پرورش فکری، کتاب‌خانه‌ها، مدرسه و... قرار دارد.
وی اضافه کرد با توجه به این‌که بیشتر ساکنان شهرهای جدید جمعیت جوان کشور هستند، پاسخ‌گویی به نیازهای فرهنگی آن‌ها امری بسیار مهم است و ضرورت توسعه و ایجاد فضاهای فرهنگی و اجتماعی بیشتر احساس می‌شود.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرهای بالای ۱۰هزار نفر جمعیت مراکز فرهنگی‌هنری کانون تاسیس شود تا کودکان و نوجوانان بتوانند از این خدمات بهرمند شود.
آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با حضور مدیران عامل و جمعی از مدیران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.
در این آیین هم‌چنین نماهنگی از مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری عالی‌شهر در استان بوشهر که به تازگی با همکاری دو نهاد در زمینی به مساحت ۲هزار مترمربع و زیربنای ۵۰۰ مترمربع احداث و به بهره‌برداری رسیده است، نیز پخش شد.
یادآوری می‌شود در ادامه همکاری‌های دو سازمان در شهرهای جدید پرند، پردیس، هشتگرد و... نیز مراکز کانون راه‌اندازی خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =