برنامه‌های هفته‌ملی کودک امسال مجازی برگزار خواهد شد

برنامه‌های هفته ملی کودک امسال از روز ۱۲ مهر با شعار «آینده را باید ساخت» و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود و تا روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ادامه می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، محبوبه رجب نسب از برگزاری بیش از ۱50 برنامه‌فرهنگی‌هنری‌ادبی‌علمی و اسلامی در استان خبر داد و گفت: برنامه‌های امسال هفته ملی کودک با توجه به هم‌زمانی با اربعین حسینی محتوای عاشورایی و حسینی خواهد داشت و با توجه به شیوع بیماری کرونا در استان بیشتر برنامه‌ها به‌صورت مجازی اجرا و ارایه می‌شود.

مدیرکل کانون گلستان هفته ملی کودک را فرصتی مناسب برای نشان دادن اهمیت کودک و دوران کودکی به عموم مردم و به ویژه مسئولان استانی دانسته و اظهار داشت: تحقق شعار «آینده را باید ساخت» نیازمند عزمی جدی، توجه به نیازهای واقعی کودکان و تغییر نگرش مسئولین نسبت به حقوق کودکان است.

وی همزمانی هفته ملی کودک و اربعین را فرصتی برای اشاعه فرهنگ عاشورایی دانست و اظهار داشت: برنامه‌های امسال با توجه به اربعین حسینی رنگ ‌و بوی عاشورایی و حسینی به خود گرفته است که رعایت حرمت روزهای سوگواری مذهبی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اجرای برنامه‌ها در اولویت خواهد بود.

افتتاح سه مرکز علمی با عناوین پارک شگفتی‌ها، مرکز نجوم، راه‌اندازی مرکز تخصصی فیلم و انیمیشن در گرگان و دو فروشگاه عرضه‌ی محصولات فرهنگی در شهر گرگان و گنبد، بهره‌برداری از مرکز فرهنگی هنری کانون کردکوی، مسابقه ادبی هنری دنیای بدون کرونا در گنبد ، گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان برگزیده و پخش از رسانه ملی، قصه بازی اسباب بازی‌ها در گرگان، آی قصه قصه قصه در آزادشهر، نمایشگاه آثار مجازی در دوران کرونا مرکز مینودشت، رنگین کمان کودکی کانون رامیان، سرزمین قصه‌های گمیشان، مسابقه مزه ناب کتاب آق قلا، بهترین سربند علی‌آباد کتول، بادبادک آرزوهای کودکانه کتابخانه سیار مرزی داشلی برون، مسابقه نقاشی فراز خیال کتابخانه سیار شهری گرگان، شعرخوانی و دکلمه‌خوانی کانون بندرگز و .... از جمله برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در هفته ملی کودک خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =