آسمان‌نمای کانون در چهارمحال‌وبختیاری راه‌اندازی شد

آسمان‌نمای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان چهارمحال و بختیاری در چهارمین روز از هفته‌ی ملی کودک با حضور مسوولان این استان در شهرکرد افتتاح شد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرزاد رحیمی مدیرکل کانون چهارمحال و بختیاری در آیین آغاز به‌کار این آسمان‌نما گفت: با هدف کمک به رشد علمی کودکان  و نوجوانان و آموزش‌های عینی و ملموس در زمینه علم نجوم این آسمان‌نما راه‌اندازی شد.
وی افزود: کار ساخت این آسمان‌نمای کانون با ظرفیت ۵۰ نفر در فضایی به مساحت ۱۰۰ مترمربع با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی از ابتدای بهمن سال ۱۳۹۸ آغاز شد و امروز به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل کانون استان چهارمحال و بختیاری هم‌چنین به بهره‌مندی مدارس و آموزشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و هنری استان از آسمان‌نمای سیار کانون اشاره کرد و یادآور شد: در سال ۱۳۹۵ برای نخستین بار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان آسمان‌نمای سیار مجهز شد تا با کمک کتاب‌خانه‌های سیار روستایی امکان بهره‌مندی کودکان و نوجوانان مناطق کم‌ برخوردار استان از آموزش‌های علمی و نجوم نیز فراهم شود.
رحیمی با اشاره نقش آسمان‌نما در رشد علمی کودکان  خاطرنشان کرد: به دلیل برخی محدودیت‌ها که در تجهیزات و امکانات آسمان‌نمای سیار وجود داشت تصمیم گرفتیم تا این آسمان‌نمای ثابت با تجهیزات به‌روز را راه‌اندازی کنیم. در  آیین آغار به کار آسمان‌نمای کانون در شهرکرد  روز ۱۵ مهر ۱۳۹۹با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری، رئیس حوزه هنری، رئیس انجمن نجوم، مدیرکل امور کتاب‌خانه‌ها و کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =