کد خبر: 300218
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
بازدید 540
روزجهانی کودک مجازی برگزارشد

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان ویژه‌برنامه‌های روزجهانی کودک را با بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی برگزارکردند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، همه‌گیری ویروس کرونا و پاس‌داشت سلامت آینده‌سازان ایران اسلامی، بهانه‌ی دست‌اندرکاران برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته‌ملی و روزجهانی کودک در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برای بهره‌گیری از زیرساخت‌های این مجموعه‌ی و فرصت‌سازی از بسترهای مناسب فضای مجازی شد.

این درحالی‌است که ویژه‌برنامه‌های این ایام درتقارن متبرک و باشکوه با اربعین حسینی، رنگ و بویی عاشورایی گرفت و این فعالیت‌ها با شعار«آینده‌ را باید ساخت» و با استفاده از هشتگ «بچه‌های‌اربعین» به‌پیش‌رفت.

هم‌گرایی با دستگاه‌های استانی و همراهی رسانه ملی با این برنامه‌ها نیز رونق‌بخش فعالیت‌های هفته‌ملی و روزجهانی کودک بود و نگاه‌ همه‌جانبه‌نگر فعالان این عرصه و توجه ویژه آنان به خواسته‌های تمامی آینده‌سازان در شهرها و روستاها به تصویرکشید.

این حرکت فرهنگی و متعالی در ۱۶ مهرماه و هم‌زمان با روزجهانی کودک به نقطه‌ی اوج خود رسید  و با پخش زنده (لایو) هم‌زمان فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی در صفحه‌های اینستاگرام مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همراه‌شد.

برپایه این گزارش، نمایش کلیپ و تیزرهای این ایام و اشتراک‌گذاری آثار هنری اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون نیز ازجمله این برنامه‌ها به‌شمارمی‌رفت.

مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری هم‌چنین به بازخوانی وقایع کربلای حسینیپرداختند و ضمن خوانش‌شعر، معرفی‌ و روخوانی کتاب، اجرای فعالیت نمایش‌نامه‌خوانی با محوریت حماسه‌ی حسینی، پخش نماهنگ و قصه‌گویی، خوانش دکلمه، مداحی و هم‌خوانی زیارت اربعین، از نقش کودکان کربلا برای آینده‌سازان سخن‌گفتند.

پایان‌بخش این ویژه‌برنامه‌ها، خوانش پیام تبریک مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌مناسبت هفته‌ملی و روزجهانی کودک بود.

اسفندیارضیائی در پیام خود به کودکان این سرزمین، سخاوت حضور مهربان آنان را بارانی از عطوفت و مهربانی توصیف‌کرده و از آینده‌سازان ایران اسلامی به‌عنوان امانت و لطف الهی و چراغ‌راه آینده‌نام‌برده است.

او هم‌چنین، تقارن تبرک و مانای اربعین حسینی با این ایام را خاطرنشان‌کرده و شکیبایی کودکان کربلا و تلاش برای گذر از دشواری‌ها را سرمشق و الگویی مناسب برای فرزندان این دیار دانسته‌است.

این مدیر فرهنگی درپایان این پیام، اندیشه‌های کودکان را پُرنور، رویاها و آینده‌شان را روشن چون مهر خوانده و توفیقی همیشگی را برای آینده‌سازان ایران اسلامی خواستارشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =