سرمایه‌گذاری در حوزه کودک و نوجوان، جامعه را بیمه‌می‌کند

فرماندار شهرستان بندرانزلی سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و صیانت از آیینه‌ی وجودی کودکان و نوجوانان را مهم‌ترین گام در مسیر سلامت و سعادت ایران اسلامی عنوان‌کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، فرماندار بندرانزلی در نشست با مدیرکل و کارکنان کانون گیلان با بیان این مطلب افزود: کودکان همچون آیینه‌ای بی‌آلایش، نیازمند مراقبت و نگهداری همیشگی هستند و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی فرهنگ و پاس‌داشت زلالای وجودی نسل کودک و نوجوان، نقشی غیر قابل‌انکار در سلامت جامعه‌ ایفا می‌کند.

اسماعیل‌میرغضنفری هم‌چنین از ضرورت بهره‌گیری از علاقه‌مندان و افراد توان‌مند در این حوزه سخن به‌میان آورد و با بیان‌این‌که بیداری کودک درون در ایجاد ارتباط دوسویه با آینده‌سازان و انتقال آموزه‌های سازنده به آنان دارای اهمیت ویژه است، گفت: تاثیرپذیری و تاثیرگذاری، از ویژگی‌های انسان محسوب‌می‌شود و هراندازه از تاثیرات مثبت دوران کودکی بهره‌مندشویم، در ایجاد پیوند با نسل کودک و نوجوان موفق‌تر خواهیم‌بود.

نماینده‌عالی‌دولت در شهرستان بندرانزلی به فعالیت‌های مربیان کانون و جایگاه ارزش‌مند آنان در خدمات‌رسانی و ایجاد زیرساخت‌های مناسب فرهنگی نیز اشاره‌کرد و با بیان‌این‌که برای ایجاد هرتحول سازنده، نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم افزود: آنچه‌ اهمیت کانون و فعالیت‌های اثربخش مربیان این مجموعه را دوچندان می‌کند، نقشی است که در مسیر دشوار عرصه‌ی فرهنگ دارد.

میرغضنفری درهمین حال به جدیت و تلاش همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پرداخت و با ارزش‌مند توصیف‌کردن تلاش‌های آنان اظهارکرد: رسالت تمامی مسوولان همراهی با این مجموعه است و در این راه از هیچ‌تلاشی فروگذارنخواهیم‌کرد.

این مسوول استانی درپایان سخنان خود به به اهمیت گسترش فضاهای آموزشی کانون اشاره و از همراهی فرمانداری برای تکمیل و گشایش سالن سینمای مرکز فرهنگی هنری شماره یک کانون بندرانزلی خبرداد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز سخنان خود در این نشست را با ابراز خرسندی از انتخاب شخصیت‌های فرهنگی به عنوان مدیران استانی آغازکرد و ضمن اشاره به نقش فرماندار فعلی شهرستان بندرانزلی در راه‌اندازی کتاب‌خانه سیار روستایی شهرستان رودبار و انتخاب کانون پرورش فکری لاهیجان به عنوان مرکز فرهنگی هنری برتر کانون کشور ابرازامیدواری‌کرد که این حرکت‌های سازنده ادامه‌داشته‌باشد.

اسفندیارضیائی ادامه سخنان خود را به همه‌گیری ویروس کرونا و آسیب‌پذیری و محدودیت کودکان در روزهای کرونایی اختصاص‌داد و با ضروری ارزیابی‌کردن توجه هم‌زمان به سلامت جسمی و روحی  آینده‌سازان گفت: تغییر ساختارهای کانون، اجرای فعالیت‌بر بستر فضای مجازی، راه‌اندازی کارگاه‌های برخط و انتشار فراخوان‌های مختلف ازجمله برنامه‌های این مجموعه برای مدیریت این روزها و ارایه‌ی خدمات فرهنگی مناسب به کودکان و نوجوانان محسوب‌می‌شود.

او هم‌چنین ورود کانون به دلِ خانواده‌ها و فرصت‌سازی از تهدیدهای کرونایی را از دیگر اقدامات کانون در این زمینه عنوان‌کرد و از دست‌آوردهای گسترده این مجموعه سخن‌گفت.

اشاره به ظرفیت‌های گسترده شهرستان بندرانزلی و موفقیت‌های مراکز فرهنگی هنری آن طی سال‌های گذشته، ازدیگر موضوع‌های مورد توجه مدیرکل کانون استان بود و وی برهمین اساس نیز همراهی مسوولان شهرستان را برای تجهیز و به‌سازی این مراکز، به ویژه راه‌اندازی سالن سینمای مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ کانون بندرانزلی خواستارشد.

گفتنی است،  بازدید از مرکز تولید پوشاک هپی‌لند- که همراهی سازنده‌ای در امداد فرهنگی کانون در روستاهای سیل‌زده شهرستان تالش‌ داشته- و شرکت در نشست فرهنگی مراکز شماره ۱ و ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندرانزلی، ازدیگر برنامه‌های این سفر استانی به‌شمارمی‌رفت.

نشست فرهنگی مرکز شماره ۱ کانون بندرانزلی با حضورمدیرکل کانون گیلان
نشست فرهنگی مرکز شماره۲ کانون بندرانزلی با حضورمدیرکل کانون گیلان
بازدید مدیرکل کانون استان گیلان از موسسه تولید پوشاک هپی‌لند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =