نذر فرهنگی در قالب پویش لبخند مهر و امید برای کودکان و نوجوانان روستای گواتامک(سیستان و بلوچستان)

فرمانده بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان: تحقق عدالت اجتماعی و کمک به پیشرفت آموزشی کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار از جمله اهداف مسئولان کانون در ایجاد پویش لبخند مهر و امید است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نذر فرهنگی در قالب پویش لبخند مهر و امید برای کودکان و نوجوانان روستای گواتامک انجام شد.

روستای گواتامک در خاش و دانش‌آموزان دوست‌داشتنی این روستای کم‌‍برخوردار، که در پی انتشار فیلمی از وضعیت تحصیلی این روستا و کودکان آن اندوه همگان را در پی داشت، از ساعت‌های اولیه‌ی صبح با چهره‎هایی منتظر، چشم به راه کاروان امید کانون بودند و خود را برای میزبانی این گروه جهادی آماده کرده بودند.

کودکان با دیدن کاروان کانون به استقبال همکاران رفتند و مربیان در میان فریادهای شادی این میزبانان خونگرم برنامه‌های فرهنگی خود را، پس از اهدای ماسک به آنان، آغاز کردند و با قصه گویی، اجرای نمایش، برگزاری مسابقه‌های شاد و برپایی کارگاه‌های نقاشی، کاردستی و کاغذ و تا لحظه‌هایی پر از لبخند و مهربانی را در کنار این صاحب‌خانه‌های دوست‌داشتنی، که حالا همه‌ی روستا را شامل می‌شد، تجربه کردند.

در ادامه فرمانده بسیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سخنان خود را با بیان قصه‌ای در مورد حکمت خدا و همت انسان و تلاش برای موفقیت آغاز کرد و در مورد پیام قصه‌ی خود، خطاب به بچه‌ها، گفت: ساختن آینده به دست خود شماست و برای موفقیت در این مسیر باید همواره در حال تجربه کردن و تمرین باشید.

قاسم تنها سپس با مثال زدن کوه تفتان، به کودکان مشتاق گواتامک گفت: شما با بال‌های همت و ایمان می‌توانید از فراز بلندترین قله‌ها عبور کنید و برای کشور و دنیا مفید باشید.

مدیر دفتر مرکزی حراست در ادامه هدف از اجرای این نذر فرهنگی را، که با همت کارکنان، بسیجیان و مسئولان کانون برنامه ریزی و اجرا شده است، تحقق عدالت اجتماعی و توسعه و پیشرفت آموزشی و تحصیلی کودکان و نوجوانان عنوان کرد و افزود: پیرو بیانات مقام معظم رهبری، در خصوص کمک مومنانه و با همراهی مدیرعامل کانون، این نذر در قالب پویش لبخند مهر و امید برنامه ریزی شده و در حال اجراست.

مدیرکل کانون استان نیز در سخنان کوتاهی فرارسیدن هفته‌ی وحدت را به حاضران تبریک گفت و افزود: این برنامه‌ی فرهنگی شاد برای هدیه دادن لبخند به لب‌های کودکان تدارک دیده شده تا بتوان خدمات کانون را، که حق همه‌ی کودکان و نوجوانان است، به افراد بیشتری در نقاط دورتر استان ارایه داد تا از این رهگذر بتوان برای شناخت استعدادها و پرورش آن گام‌های هدفمندی برداشت.

معصومه هادی در پایان ضمن تشکر از مسئولان منطقه به خاطر همراهی با مجموعه‌ی کانون، از تلاش همکاران در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی خبر داد و برای همه‌ی مردم آرزوی سلامتی کرد.

گفتنی است در بخشی از این برنامه نیز بخشدار ایرندگان(از توابع شهرستان خاش)، عنایت‌ا... ایرندگانی، نیز از حضور و تلاش همکاران در این روستا تشکر کرد و گزارشی از فعالیت‌های بخشداری در منطقه ارایه داد.

این برنامه‌ی خاطره انگیز در حالی به پایان رسید که همه‌ی حاضران دست‌های خود را به سمت آسمان گرفتند و برای بهتر شدن حال مردم دنیا دعا کردند.

قابل ذکر است در پایان ۱۰۰۰ بسته شامل کیف، کفش، لوازم تحریر مورد نیاز در طول سال تحصیلی و بازی و سرگرمی، به ارزش چهارصد میلیون تومان، به همه‌ی کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =