کد خبر: 300761
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
بازدید 340
سوژه، الهام‌بخش عکاس است

عکاسان موضوع‌هایی را انتخاب‌می‌کنند که از آن الهام‌گرفته‌اند و سوژه‌ها، دریچه‌ای برای مشاهده دنیای هنری یک هنرمند به‌شمارمی‌روند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، اعضای انجمن عکاسی کانون استان گیلان درششمین نشست برخطِ ‌خود سوژه‌یابی در هنرسوم را محور گفت‌وگوها قراردادند و با حضور حوری‌داودی، از صاحب‌نظران این حوزه، به طرح مباحثی در ارتباط با اهمیت و چگونگی موضوع‌یابی در هنر عکاسی پرداختند.

میهمان این نشست مجازی نیز سخنان خود را با تبیین نقش هنر عکاسی در ثبت و ضبط رویدادها و آشنایی با تفکر، شیوه‌ و موقعیت‌های زندگی دیگر انسان‌ها آغازکرد و ضمن اشاره به رسالت عکاسان در این زمینه‌گفت: عکاسی، ما را به دلِ تاریخ می‌برد و ما نیز موظفیم به‌عنوان امانت‌دارانی قابل اعتماد، میراثی شایسته برای آیندگان به‌یادگاربگذاریم.

داوودی درهمین‌حال، مطالعه و آگاهی مناسب از هنر عکاسی را لازمه‌ی دست‌یابی به این هدف عنوان‌کرد و با ضروری‌خواندن پرورش و نگاه هنری اظهارکرد: عکاسان سوژه‌هایی را انتخاب‌می‌کنند که از آن الهام‌می‌گیرند و برهمین‌اساس نیز لازم‌است با تمرین و ممارست، جوهره‌ی هنری خود را با انتخاب و ثبت خلاقانه موضوع‌ در معرضِ دید مخاطب ‌قراردهیم.

کارشناس هنری کانون پرورش فکری  استان سیستان و بلوچستان در ادامه به تشریح انواع سوژه‌ پرداخت و با تقسیم موضوع‌ها به تصادفی و انتخابی افزود: گاهی برای موضوع انتخاب‌می‌شویم و برخی اوقات نیازمندبه‌گزینی سوژه‌ها هستیم.

وی درعین‌حال، ثبت و ماندگارسازی موضوع را نیازمند تمرین و استفاده درست از نور، ترکیب و کادربندی و آمادگی برای مدیریت متغیرها دانست و با بیان‌این که نگاه متفاوت نسبت به یک موضوع  می‌تواند تصویری مخاطب‌پسند ارایه‌دهد،گفت: لازم است برای کسب این توان‌مندی، صرف زمان و ثبت‌ تصاویر از زاویه‌های مختلف را در دستور کار خودقراردهیم.

ادامه‌بخش این نشست مجازی به پرسش و پاسخ،  اشتراک‌گذاری و نقد عکس‌ اختصاص‌داشت و حاضران  به‌بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط سوژه‌های ثبت‌شده در عکس‌ها پرداختند.

گفتنی‌است در این نشست که عصر روز دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ صورت‌گرفت، مدیرکل، کارشناسان، رابطان و اعضای انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان حضورداشتند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =