شش عضو و مربی کانون کرمان در جشنواره قصه‌گویی کشوری روستا و عشایر برگزیده شدند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در جشنواره قصه‌گویی کشوری روستا و عشایر شش برگزیده داشت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، این جشنواره به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و با محوریت روستای شمیل بندرعباس با بخش‌های آزاد، خردسال، کودک و نوجوان، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها، دفاع مقدس و «مسجد روستای ما» برگزار شد.

این در حالی است که، یلدا محبی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پاریز رتبه چهارم بخش کودک و نوجوان و آرام امینی مربی فرهنگی مرکز شماره سه کانون کرمان رتبه دوم و فرزانه ایران‌نژاد مربی مسئول فرهنگی کانون سیرجان رتبه چهارم بخش دفاع مقدس این جشنواره را به دست آوردند.

همچنین، فاطمه یوسف‌زاده مربی مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کوهبنان و صغری خواجویی مربی فرهنگی کانون سیرجان در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها به صورت مشترک و بدون رتبه‌بندی برگزیده شدند.

بر همین اساس، مریم زینلی عضو انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز رتبه چهارم بخش آزاد جشنواره قصه‌گویی کشوری روستا و عشایر را کسب کرد.

«مریم سعادت» کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون، «الهام دارابی» رئیس گروه پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی و «محمد لارتی» رئیس اداره هنرهای نمایشی بنیاد شهید، گروه داوری نخستین جشنواره داستان و قصه‌گویی روستا و عشایر کشور در بیانیه پایانی خود، این جشنواره را فرصت خوبی برای شنیدن قصه‌ها در فضایی که عطر و بوی صمیمیت و سادگی زندگی روستا و عشایری ایران عزیز را داشت، دانستند و ضمن ابراز خرسندی از برگزاری شایسته‌ی نخستین جشنواره ملی  قصه‌گویی روستا و عشایر و استقبال گسترده مخاطبان از این برنامه، آرزو کردند در سال پیش رو شاهد توجه بیشترآحاد مردم به هنر قصه‌گویی به‌ویژه قصه‌های روستا و عشایر که آکنده از تجربه، عشق و عنصر طبیعت هستند، بوده و آثار ارزنده‌تری از قصه‌گویان کشورمان ببینم و بشنویم.

 همچنین با توجه به اهمیت احیای فرهنگ‌ها و سنت‌های روستا و عشایر و ارزش‌گذاری بر هویت فرهنگی و هنری روستا و عشایر، هیات داوران بر این باورند که این جشنواره ظرفیت برگزاری در بخش بین‌الملل و فرا کشوری را با حضور کشورهای دیگر داراست.

یادآور می‌شود آیین اختتامیه نخستین جشنواره قصه‌گویی روستا و عشایر ۱۲ آبان ۹۹ برگزار شد و  ۱۶ برگزیده از ۲۰ برگزیده این جشنواره را اعضا و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور تشکیل داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =