عضو کانون کرمان رتبه اول جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه» را کسب کرد

شمیم شمسی کوشکی عضو کانون پرورش فکری سیرجان در بخش فیلم‌نامه‌نویسی ششمین جشنواره فیلم کوتاه «مدرسه» مقام اول و تندیس زرین جشنواره را کسب کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، شمیم شمسی‌کوشکی عضو کارگاه داستان‌نویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیرجان و عضو مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون کرمان در ششمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دانش‌آموزی در بخش فیلم‌نامه‌نویسی با فیلم‌نامه «دست‌سازه‌ای که افتخار ندارد» رتبه اول را کسب کرد و تندیس زرین بهترین اثر در بخش جانبی فیلم‌نامه‌نویسی را به دست آورد.

این در حالی است که، فیلم‌نامه «دست‌سازه‌ای که افتخار ندارد» درباره آلودگی زباله‌ها در محیط زیست است و از بین حدود ۱۴۰ فیلم‌نامه ارسال شده به دبیرخانه جشنواره مقام اول را کسب کرد.

به علت شرایط کرونایی، رویدادهای پایانی ششمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی مدرسه، به صورت مجازی و با پخش زنده از صفحه اختصاصی جشنواره در شبکه نمایش خانگی «فیلم‌گردی» و صفحه اینستاگرام جشنواره و همچنین برای ساعاتی از شبکه پنجم سیما به صورت مستقیم از سالن همایشات برج میلاد تهران برگزار و پخش شد.

داوری این جشنواره در چندین مرحله اتفاق افتاد و بیش از ۱۰۰ داور اصلی از قشرهای مختلف دبیر، فعالان رسانه و هنر و ۱۵ داور تخصصی بین آثار قضاوت کردند.

جشنواره فیلم کوتاه دانش آموزی «مدرسه» با هدف کشف استعدادهای هنری دانش آموزان سراسر کشور، ایجاد زمینه برای بروز استعدادها، تربیت نیروهای خلاق و شبکه‌سازی مستعدان هنر، از سال   ۱۳۹۱ با بخش‌های اصلی؛ داستانی، انیمیشن، مستند، علمی و آموزشی، کلیپ، ویدیوبلاگ و تیزر تبلیغاتی «با تاکید بر برند ایرانی» و در بخش‌های جانبی؛ فیلمنامه‌نویسی و اقلام تبلیغاتی فیلم «شامل پوستر، عکس و تیزر و...» فعالیت خود را آغاز کرده است و دانش‌آموزان از همه مقاطع تحصیلی برای این جشنواره اثر ارسال می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =