گفتمان فرهنگی بسیج برای کودکان و نوجوانان تبیین شود

رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جریان‌سازی و تبیین گفتمان فرهنگی بسیج برای آینده‌سازان ایران اسلامی است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، مدیرکل کانون پرورش فکری در نخستین نشست اعضای شورای پایگاه مقاومت بسیج کانون با بیان این مطلب اظهارکرد: پیش‌برد فعالیت‌های سازنده، نیازمند ایجاد پایگاه‌ها فرهنگی است و بسیج با نقش‌آفرینی در حوزه‌های مختلف، نقشی راهبردی در این زمینه ایفامی‌کند.

اسفندیارضیائی با تاکید بر ضرورت جاری‌سازی تفکر بسیجی در مجموعه‌های فرهنگی افزود: رویکرد بسیج در افزایش گستره‌ی برنامه‌ها و فعالیت ‌هم‌زمان در عرصه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، الگوی مناسبی برای فعالان عرصه‌ی فرهنگ و نمایان‌گر جایگاه مجموعه‌ای ازبطن مردم برای خدمات‌رسانی به مردم است.

وی در همین‌حال از نقش بسیج در بزنگاه‌های تاریخی کشور یادکرد و با اشاره به حرکت‌های فراجناحی آن گفت: پیشی‌گرفتن در عرصه‌ی خدمت‌رسانی، جوهره‌ی وجودی بسیج به‌عنوان یک تشکل‌مردمی محسوب‌می‌شود.

این مدیرفرهنگی هم‌چنین از رویکرد بسیج در خط مقدم جبهه‌ی فرهنگی سخن‌به‌میان‌آورد و با تبیین گفتمان بسیجی در این زمینه اظهارداشت: بهره‌گیری از سلاح قلم، اندیشه و رفتار، شاخصه‌ی دست‌اندرکاران این نهادمردمی به‌عنوان مجموعه‌ای تاثیرگذار درصیانت از اسلام و جمهوریت نظام ‌به‌شمارمی‌رود.

اشاره به حرکت‌های سازنده پایگاه مقاومت بسیج سردار سپهبد شهید، حاج‌قاسم سلیمانی کانون، ازدیگرمحورهای سخنان ضیائی بود و وی با خاطرنشان‌کردن کمک‌های مومنانه و حرکت‌های خداپسندانه آن گفت: هم‌گرایی و جذب‌حداکثری، دست‌آوردهای ارزش‌مندی  است که باید صیانت و نگهداری شود.

مسوول پایگاه مقاومت بسیج کانون پرورش فکری استان گیلان نیز از فعالیت‌های صورت‌گرفته دست‌اندرکاران سخن‌گفت و امداد فرهنگی در روستاهای سیل‌زده تالش، دیداربا خانواده معظم شهدا و دیگرحرکت‌های جهادی را ازجمله این  موفقیت‌ها عنوان‌کرد.

سیدجلیل‌میرعظیمی هم‌چنین به برنامه‌های این پایگاه در هفته بسیج اشاره و دیدار با خانواده معظم‌شهدا، برگزاری مراسم‌ زیارت‌عاشورا و مداحی و درعین‌حال، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی بر بسترفضای مجازی و برپایی اردوی فرهنگی-تفریحی برای همکاران را ازجمله این برنامه‌ها خواند.

او هم‌چنین، حضوردرگلزارشهدای شهرستان رشت و ادای احترام به شهیدان و اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و اعضای کانون را ازدیگر برنامه‌های هفته بسیج کانون با هدایت مدیرکل و همراهی همکاران این مجموعه‌ی فرهنگی اعلام‌کرد.

یادآورمی‌شود، ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج از ۳۰ آبان تا ۶ آذرماه ۱۳۹۹درسراسر ایران اسلامی برگزارمی‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =