کانون گیلان با شعار«دانایی؛ مانایی» هم‌نشینی با یار مهربان را جشن‌می‌گیرد

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار«دانایی؛ مانایی» دربستر فضای مجازی و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارمی‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، بسط و گسترش فرهنگ کتاب ‌و کتاب‌خوانی درجامعه؛ به ‌ویژه درمیان کودکان و نوجوانان و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین در ایجاد اُنس و الفت هرچه‌بیش‌تر آینده‌سازان با «یارمهربان»، ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه و هم‌چنین، فرصت‌سازی ازمناسبت‌ها، رسالت‌ کانون پرورش فکری است.

بیست و هشتمین دوره هفته‌کتاب جمهوری اسلامی نیز فرصتی مغتنم برای این مجموعه‌ی فعال در حوزه‌ی کودک و نوجوان محسوب‌می‌شود تا درروزهای همه‌گیری ویروس کرونا و درسایه اجرای فعالیت‌های حضوری و مجازی، به تقویت زیرساخت‌های فکری جامعه کمک‌کند.

طی این حرکت هدف‌مند که دربازه زمانی ۲۴ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۹ و با شعار«دانایی؛ مانایی» صورت‌می‌گیرد، تجلیل از اعضای فعال وکتاب‌خوان، معرفی شاعران و صاحبان اندیشه و قلم و برگزاری نشست‌های کتاب‌خوانی با عنوان «کتاب دوست‌داشتنی من»؛ ویژه ‌کودکان و نوجوانان دردستورکارقرارخواهدداشت.

تحکیم پیوندهای کانون، کودک و خانواده، ازدیگر اولویت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی هفته کتاب و کتاب‌خوانی است که با  معرفی و نقد کتاب‌، برای واولدین و اولیای تربیتی همراه‌خواهدبود.

این درحالی است که تعامل و هم‌گرایی با دیگر دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در این عرصه نیز هم‌چون همیشه مدنظر قرارداشته و برهمین‌اساس، ضمن برپایی نمایشگاه کتاب در منطقه‌آزاد تجاری بندرانزلی، بسترهای مناسب برای حضورکارکنان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این حرکت فرهنگی فراهم‌می‌شود.

ایجاد موج‌های مثبت فرهنگی در بستر فضای مجازی و نمایش دست‌آورد و توان‌مندی‌های مربیان و اعضا در این زمینه و هم‌چنین، برگزاری نشست‌های برخط با شاعران و نویسندگان، ازدیگر برنامه‌های کانون درهفته کتاب و کتاب‌خوانی است که با مرور فعالیت‌های گذشته و ترسیم افق‌های این مجموعه فرهنگی درحوزه کتاب و کتاب‌خوانی همراه خواهدشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =