نوجوانان خوزستانی با آماده‌سازی و اجرای یک تئاتر در خانه آشنا شدند

نوجوانان خوزستانی در دوازدهمین نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری خوزستان که در فضای مجازی برگزار شد با آماده‌سازی و اجرای یک تئاتر در خانه آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، دوازدهمین نشست انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در حالی برگزار شد که محسن اکرمی، نویسنده، کارگردان، عروسک ساز و مربی فرهنگی کانون پرورش فکری استان یزد که به‌عنوان مدرس در آن حضور داشت؛ نوجوانان را با شیوه‌های مختلف آماده‌سازی و اجرای یک تئاتر در خانه آشنا کرد.

در بخش نخست این انجمن شرکت‌کنندگان با نمایش سایه، نمایش کاغذی و...آشنا شدند و در ادامه مراحل ساخت یک نمایش برای اعضا تشریح شد.

انتخاب موضوع، ایده پردازی، نوشتن طرح قصه، نوشتن نمایشنامه، انتخاب نقش، تمرین و صداسازی، ساخت عروسک و دکور و اجرای نهایی موضوعاتی بود که محسن اکرمی، نویسنده، کارگردان، عروسک ساز به نوجوانان آموزش داد.

این مدرس تئاتر افزایش کار گروهی، همکاری در خانواده، کسب تجربه‌های جدید و... را از جمله فواید اجرای تئاتر در خانه برشمرد و از نوجوانان خواست با مشارکت افراد خانواده دست به تولید و اجرای یک نمایش بزنند.

گفتنی است: انجمن هنرهای نمایشی کانون استان خوزستان، از زمستان 1398 با هدف شناسایی استعداد نوجوانان کار خود را آغاز کرده است و تلاش می‌کند زمینه پرورش استعدادها را در بخش‌های تخصصی هنرهای نمایشی فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =