دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز سهم اعضای کانون کرمان از مسابقه بین‌المللی نقاشی «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی»

شش عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی» مدال گرفتند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، مرجان مهرابیان عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره دو شهر کرمان و مریم منصوری عضو کانون زرند مدال طلا، نازنین‌زینب خواجویی عضو مرکز شماره شش و مرجان مهرابی عضو مرکز شماره دو کانون کرمان مدال نقره و ریحانه خواجویی عضو مرکز شماره پنج و آیسا صلاحی عضو مرکز شماره دو کانون کرمان مدال برنز مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی» را کسب کردند.

نقاشی مریم منصوری عضو کانون زرند
نازنین‌زینب خواجویی عضو مرکز شماره 6 کرمان
 

بر اساس این خبر، بیش از ۹هزار اثر از ایران و ۵ قاره جهان و ۲۷ کشور در مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی» ارائه شد که از این تعداد ۱هزار و ۷۰۰ اثر به مرحله داوری پایانی راه پیدا کردند.

همچنین از ۱هزار و ۷۰۰ اثر، ۳۵۰ اثر در بخش ملی و بین‌المللی برگزیده شد که ۱۰۰ اثر مربوط به بخش بین‌الملل و ۲۵۰ اثر مربوط به بخش ملی است.

بر همین اساس ۱۰۰ اثر مدال طلا و ۷۰ اثر مدال نقره و برنز و تعداد زیادی دیپلم افتخار به برگزیدگان در دو بخش ملی و بین‌المللی اهدا شد؛ همچنین به ۲۰ نفر از برگزیدگان مدال طلا که آراء بیش‌تری دریافت کردند، دوچرخه هدیه داده شد و نام مرجان مهرابیان هم میان ۲۰ نفر برگزیده اول مدال طلا است.

در بیانیه هیأت داوران این جشنواره متشکل از سیدمهدی مجتهد، معصومه فاضلی‌مقدس، پروین قهرمانی‌نژاد، سهراب خواجه‌نژاد، هاجر اعلمی، علیرضا پاکدل، مریم خالصی، مژگان شمیمی و محمدحسن اعلمی آمده است: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیشه برای بروز استعدادهای هنری کودکان تلاش کرده و امروز نیز در راستای نیازهای مردم جهان، فراخوانی برای بچه‌ها منتشر کرده است.

این داوران در ادامه به ویژگی‌هایی که در آثار دیده شده است نیز اشاره کرده و آورده‌اند: غالب تصاویر نگاهی زلال به دنیای پیرامون خود دارند و تحت تاثیر روحیه و خلاقیت‌های کودکانه به صورت نقاشی در مقابل دیدگان داوران قرار گرفته‌اند و صمیمیت در نقاشی‌های انتخابی یکی از ویژگی‌های آن‌هاست و نکته‌هایی در آثار دیده می‌شود که گویای دقت عمیق بچه‌ها به زندگی پیرامون است.

گروه داوری در پایان به کودکان شرکت‌کننده توصیه‌ کرد: فکرهای شما حرف اول در نقاشی است سعی کنید فکرها و ایده‌های جالبی پیدا کنید. بیشتر نقاشی بکشید تا تسلط بیشتر به لوازم کارتان پیدا کنید. ایده‌های شما و تسلط‌تان به نقاشی کافی نیست خلاقیت شماست که در کار پایانی، جلوه‌گر خواهد شد پس در مسیری خلاقانه گام بردارید.

مسابقه بین‌المللی نقاشی کودکان «دست‌های پاک، نجات‌بخش زندگی» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مرکز کنترل عفونت بیمارستان‌های دانشگاه ژنو سوییس به‌عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در ایمنی بیمار برگزار شد.

اسامی دیگر برندگان را می‌توان در سایت www.kanoonnews.ir مشاهده کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =