آشنایی و هم‌نشینی  با صاحبان قلم و اندیشه

اعضای کودک و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان ضمن آشنایی افزون‌تر با نویسندگان، هم‌نشین صاحبان قلم‌ و اندیشه می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ آشناسازی نسل کودک و نوجوان با سرمایه‌های فرهنگی کشور و فراهم‌سازی زمینه‌های هم‌نشینی،  استفاده ازدیدگاه‌های سازنده و الگوپذیری از نویسندگان، بستری مناسب برای نقش‌آفرینی آینده‌سازان در عرصه آفرینش و خلق اثرمحسوب‌می‌شود.

این تفکر ساری و جاری در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری چراغ راهی در مسیر معرفی شخصیت‌های شاخص در عرصه تالیف، ترجمه و نشر کتاب به کودکان و نوجوان به‌شمارمی‌رود و بیست و هشتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی نیز بهانه‌ای برای بسط و گسترش فرهنگ مطالعه و مأنوس‌سازی هرچه‌بیش‌تر اعضای کودک و نوجوان با کتاب و افزایش تعاملات فرهنگی در سایه هم‌گرایی است.

برهمین اساس نیز مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان برنامه‌های‌ این حوزه را با ارایه‌ی بسته‌های کتاب‌محور به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها به‌پیش بردند و درسایه اجرای فعالیت‌های حضوری و مجازی، به معرفی شاعران، نویسندگان و فعالان عرصه نشر اقدام‌کردند.

این درحالی است که تنوع‌بخشی به این حرکت فرهنگی و استفاده از روش‌های مخاطب‌پسند، از اولویت‌های مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی قراردارد و افزون بر برنامه‌ریزی جهت هم‌نشینی اعضا با خالقان کتاب، شناخت هرچه بیش‌تر مخاطبان از این چهره‌های تاثیرگذار، مدنظر قرارمی‌گیرد.

طی این رویداد فرهنگی که با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ آبان ۱۳۹۹ آغازشد و تا پایان ماه جاری ادامه‌خواهدداشت، دوپنجره کشوری و نشست مجازی استانی با حضور غلامرضا بکتاش، از شاعران برجسته کشور برگزارمی‌شود و با معرفی شخصیت‌های برجسته‌ای چون: مصطفی رحماندوست، فرهادحسن زاده، محمدرشمس، شهرام شفیعی، اسدالله شعبانی، افسانه شعبان‌نژاد، احمد خداوست و....همراه‌خواهدبود.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =