کد خبر: 301113
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
بازدید 169
آفرینش و آفرینندگی، شاخصه یک هنرمند است

آفرینندگی و خلاقیت‌ورزی، والاترین شاخصه‌ی یک هنرمند و عاملی بنیادی در دست‌یابی به دست‌آوردها، به ویژه در زمینه عکاسی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، میهمان هفتمین انجمن مجازی عکاسی کانون استان گیلان این سخنان را نقطه‌ی آغاز صحبت‌های خود قرارداد و با تاکید بر ضرورت پرورش نگاه هنری و خلاقیت‌ورزی گفت: به‌تصویرکشیدن خلاقانه، بیان‌گر اندیشه و نمایان‌گر توان‌مندی‌های یک هنرمند است.

علی‌خوش‌جام با بیان این مطلب افزود: نوآوری، آفرینش و آفرینندگی مهم‌ترین اصل درجذاب‌سازی و جلب نظر مخاطب محسوب‌می‌شود.

این عکاس، گرافیک و مدرس عکاسی به پیشرفت‌های انسان در عرصه‌های مختلف نیز اشاره‌کرد و با بیان این‌که تمدن بشری مدیون و مرهون خلاقیت‌ورزی است، گفت: نوآوری، خلق دست‌آوردی اصیل و ارش‌مند و برگرفته از فرآیندهای خودآگاه و ناخودآگاهی است که با تفکرخلاق و چینش پیش‌فرض‌ها در کنار هم حاصل‌می‌شود.

وی توضیح‌داد: خلاقیت، نیازمند بهره‌گیری هم‌زمان از ویژگی‌های مختلفی چون، پشتکار، توانایی اندیشیدن به شیوه‌ها نو و نقطه‌ی مقابل رونوشت و تبعیت از حرکت در مسیر همیشگی است.

کارشناس هنری کانون استان تهران درهمین‌حال، به عوامل پرورش خلاقیت، کشف شیوه‌های نو و خلاقانه درعکاسی و ترسیم راه‌های دست‌یابی به این اهداف پرداخت و راه‌کارهایی برای موفقیت در این زمینه‌ارایه‌داد.

اوهم‌چنین، به ویژگی‌های افراد خلاق اشاره و خیال‌پردازی، قالب‌شکنی، دوری‌گزینی از تمرکز بر یک موضوع، برنامه‌ریزی و باورمندی و هم‌چنین، عدم ترس از شکست و عمل‌گرایی ذهنی و عملی را ازجمله این شاخصه‌ها عنوان‌کرد.

علی‌خوش‌جام، ادامه این نشست مجازی را به معرفی عکاسان مطرح اختصاص‌داد و با اشتراک‌گذاری عکس‌های برجسته این هنرمندان گفت: تبدیل عکاسی ساده و معمولی به هنری خلاق، مدیون افکار و ایده‌های تازه‌ای است که عکس ساده را یک گام به‌پیش‌برده و تصویری فراتر از انتظار ارایه‌می‌دهد.

بخش پایانی صحبت‌های خوش‌جام نیز توصیه به عکاسان نوجوان برای تقویت نگاه خلاق، پرهیز از درگیرشدن با پیچیدگی‌های عکاسی و ایجاد ارتباط ساده با محیط پیرامون بود و وی ضمن پاسخ‌گویی به پرسش‌های حاضران از آنان خواست برای ارتقای توان‌مندی‌های خود در زمینه عکاسی، تمرین و مطالعه داشته‌باشند.

یادآورمی‌شود، هفتمین نشست مجازی اعضای انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان عصر روز دوشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۹ برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =