ادامه‌ی آموزش «مبانی سلفژ» در سومین نشست انجمن سرود کانون سیستان و بلوچستان

سومین نشست انجمن سرود با ادامه‌ی آموزش مبانی سلفژ ویژه‌ی مربیان و اعضای دختر کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، سومین نشست انجمن سرود کانون استان برگزار شد.

در سومین نشست مجازی انجمن سرود استان و در ادامه‌ی بحث‌های جلسه‌ی دوم آن، مدرس انجمن نت‌های «سُل و لا»، محل قرار گرفتن آنها بر روی خط میزان و روش صحیحِ خواندن این نت‌ها را برای حاضران در گروه، به صورت فایل‌های صوتی به اشتراک گذاشت و از هنرآموزان خواست تمرین‌های خود را به گروه ارسال کنند.

فرشید جعفری در فاصله‌ی تمرین‌های اعضا، نکاتی را از جلسه‌ی پیشین به حاضران یادآور شد و در بیان هدف از یادگیری نُت‌ها گفت: هدف این است که بتوانیم در گام نخست این نت‌ها را با حنجره اجرا کنیم و در ادامه بتوانیم شعر را به صورت صحیح بخوانیم.

جعفری در بخش دیگری از این کارگاه، قطعاتی را به روش صحیح خواند و با ارسال آن به گروه، از اعضای انجمن خواست با تمرین و تکرار روش صحیح خواندن آین آوازها را یاد بگیرند.

مدرس کارگاه هم‌چنین برای بهبود کیفیت تمرین‌ها و اطمینان اعضا به درست‌خوانی، نرم افزارهایی را به آنان معرفی کرد و از آنان خواست برای بهبود بخشیدن به کار خود از این نرم افزارها هم استفاده کنند.

در پایان مقرر شد اعضای انجمن سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و همکاران علاقه‌مند حاضر در گروه نتیجه‌ی کار خود را برای مدرس این انجمن ارسال کنند.

گفتنی است فرشید جعفری، کارشناس‌مسئول آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، آهنگساز، مدرس و پژوهشگر موسیقی، مربی سرود و عضو هیئت مدیره‌ی انجمن موسیقی شهرستان آباده است که در طول سال‌های فعالیت خود رتبه‌های ممتازی را در جشنواره‌ها و مهرواره‌های گوناگون ملی و استانی کسب کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =