جلسه‌ی مجازی طرح ترویج زندگی سالم و فعال در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: تلفیق فعالیت‌های فرهنگی با حرکت‌ها و تمرین‌های ورزشی تاثیرگذاری و جذابیتی ایجاد می‌کند که سلامتی و کنترل وزن کودکان و نوجوانان را به همراه خواهد داشت

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه طرح ترویج زندگی سالم و فعال با حضور همکاران برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در این خصوص گفت: حفظ سلامت جسمی کودکان و نوجوانان یکی از نخستین گام‌های حیاتی هر کشور برای ساختن آینده‌ای روشن و موفق است.

معصومه هادی در ادامه افزود: برای تحقق این مهم همه سازمان‌ها و نهادها وظیفه دارند با تمام توان تلاش کنند زیرا آینده‌ی هر جامعه‌ای در گرو داشتن شهروندانی سالم است.

وی در ادامه وی با اشاره به نامه‌ی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به منظور همکاری در طرح تحولی کنترل وزن دانش‌آموزان با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این طرح را نشانه‌ی دغدغه‌ی مسئولان برای حفظ سلامت کودکان و نوجوانان دانست و گفت: با توجه به شرایط ویژه‌ی امروز، در پی همه گیری بیماری کرونا و کم شدن تحرک افراد به خصوص کودکان و نوجوانان، ضروری است اقداماتی اساسی برای حل این مشکل صورت گیرد.

هادی در این بخش از سخنان خود «فضای مجازی» را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی کودکان و نوجوانان برای گذراندن دوران قرنطینه دانست که می‌تواند در آینده مشکلات فراوانی را برای آنان در حوزه‌ی سلامت پدید آورد و در همین راستا عنوان کرد: در سالیان اخیر میزان حضور والدین و فرزندان در فضای مجازی نگرانی‌هایی را به وجود آورده که این امر در دوران شیوع این بیماری و کم شدن تحرک افراد، رشد فزاینده‌ای داشته که می‌تواند «زندگی سالم» را به مخاطره بیاندازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپس افزود: تلفیق فعالیت‌های فرهنگی با حرکت‌ها و تمرین‌های ورزشی تاثیرگذاری و جذابیت ایجاد می‌کند که سلامتی و کنترل وزن کودکان و نوجوانان را به همراه خواهد داشت و این امر، نیازمند هوشیاری و توانایی مربیان در انتخاب فعالیت‌ها و استفاده از تمرین‌های ورزشی است.

وی سپس بر رعایت هنجارهای علمی، عملی و اخلاقی در اجرای برنامه‎ها بر تشکیل کارگروهی متشکل از همکاران توانمند تاکید کرد تا در مورد این موضوع برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند و فعالیت‌هایی را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آنان تعریف کنند که از آن جمله می‌توان به طراحی مهرواره‌های فرهنگی، هنری و ادبی، برگزاری مسابقه‌های داستان‌نویسی، تهیه کلیپ‌های آموزشی و آگاهی‌بخش و مرتبط  با موضوع این طرح در اجرای فعالیت‌های مراکز اشاره کرد.

گفتنی است این طرح در پی نامه‌ی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به منظور همکاری در طرح تحولی کنترل وزن دانش‌آموزان با رویکرد ترویج زندگی سالم و فعال با همکاری کانون اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =