بربال فرشتگان، عنوان ویژه‌برنامه‌های روزجهانی معلولان

مدیرکل کانون استان گیلان گفت: ویژه‌برنامه‌های روزجهانی معلولان با شعار «با توانایی‌های متفاوت، آینده‌را خواهیم‌ساخت» از ۱۳ تا ۲۰ آذر ۱۳۹۹ برگزارمی‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی با اعلام این خبر افزود: ایجاد بسترهای لازم برای تعامل کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه با هم‌سالان و ایجاد حس هم‌دلی و برابری درآن‌ها، شناسایی این مخاطبان و معرفی کانون و خدمات مراکز فراگیر کانون پرورش فکری به خانواده‌ها، همراه‌سازی کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در پیش‌برد برنامه‌ها و هم‌چنین، توان‌مندسازی مربیان مراکز فراگیر کانون پرورش فکری از اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه‌ها به‌شمارمی‌رود.

مدیرکل کانون استان گیلان درعین‌حال، تمامی کودکان ونوجوانان، اولیای تربیتی و والدین را مخاطب این فعالیت‌ها دانست که با عنوان «بربال فرشتگان» و با شعار«باتوانایی متفاوت، آینده را خواهیم‌ساخت» از ۱۳تا ۲۰ آذر۱۳۹۹ برگزارمی‌شود.

ضیائی از مهم‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در این ایام نیز  سخن‌به‌میان‌آورد و اجرای کارگاه‌های برخط مراکز فرهنگی‌هنری، برگزاری مهرواره فرهنگی هنری، خرید کتاب برای مراکز فرهنگی هنری فراگیر، ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه(نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا و کم‌توان جسمی حرکتی) و برگزاری مسابقه مجازی عکس‌نوشت «با عنوان دوست با نیازهای ویژه من» را ازجمله این برنامه‌ها عنوان‌کرد.

او هم چنین، همراهی محمدرسول‌حقدوست، هنرمنـد، قصه‌گوی بین‌المللی و همکـار بازنشسـته کـانون اسـتان گیلان در حمایت هدف‌مند از کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، تولید محتوا، تهیه و انتشار نماهنگ، کلیپ آموزشی در فضای مجازی و برگزاری انجمن‌های تخصصی برخط را ازدیگر این فعالیت‌ها خواند.

این مدیرفرهنگی، برپایی نمایشگاه مجازی دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در سایه همراهی آموزش و پرورش استان و برگزاری گردهم‌آیی مجازی، ویژه والـدین و اولیای تربیتی با همکاری اداره بهزیستی گیلان را خاطرنشان‌کرد و از انتشار فراخوان مهرواره فرهنگی، هنری و ادبی با عنوان روشنای آینده (ساخت کارت تبریک همراه با دل‌نوشته) خبرداد.

پایان‌بخش سخنان این مدیرفرهنگی به اهمیت پاسخ‌گویی و ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان و کشف و شکوفاسازی استعدادهای آینده‌سازان اختصاص‌داشت و برهمین اساس نیز از همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه استقبال‌کرد.

شایان‌ذکر است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در دو مرکز فرهنگی هنری فراگیر شهرستان‌های رشت و رودسر، به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه (نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم‌شنوا و کم‌توان جسمی حرکتی) خدمات فرهنگی ارایه‌می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =