کد خبر: 301638
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
بازدید 251
جذب مخاطب با ایجاز در شعر

اولین نشست مجازی انجمن ادبی آفرینش ابرکوه با حضور محمدرضا رستم پور، کارشناسان و مربیان ادبی استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، در این نشست که با همراهی  آفرینش های ادبی کانون و پرورش فکری  و به همت انجمن ادبی آفرینش ابرکوه برگزار شد اعضا ارشد این انجمن اشعار خود را در فضایی کاملا شاعرانه ارائه نموده و نقد و بررسی شد.

مهمان ویژه این نشست محمدرضا رستم پور معاون فرهنگی استان ایلام بود که نکات ظریفی راجع به شعر و شاعری برای اعضا ارائه نمود.وی اظهار کرد: از نقاط قوت انجمن شعر ابرکوه فضای خوب نقدی هست که در آن جریان دارد در ادامه رستم پور نکاتی برای سرودن برای اعضا انجمن بیان نمود از جمله شناخت خوب قالبهای شعر در بین اعضا بسیار مطلوب بوده و باید این حسن تقویت شد

ایجاز در شعر به جذب مخاطب کمک خواهد کرد.عبور از مرحله تشبیه و رسیدن به استعاره را باید مد نظر داشت و تمرین کرد.شعر موفق شعریست که مخاطب را ارجاع بدهد به یک مولفه آشنا و بومی و یک فرهنگ بومی را در ذهن تداعی کند.

به روز کردن زبان و دور شدن از کلیشه ها و توجه به ساختار در شعر سپید باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد. تلاش برای کشف و اندیشه بخشیدن به شعر باید دغدغه شاعر باشد. همچنین پیشنهاد داد: که اگر تجربه های عینی و ذهنی و شخصی شاعر وارد شعر شود بسیار عالی می شود. شعر جغرافیا ندارد اما توجه به جغرافیا و فرهنگ خاص می تواند برای شاعر یک شناسنامه ایجاد کند.

گفتنی ست انجمن آفرینش ابرکوه از اواخر سال 97 فعالیت خود را آغاز نمود و تا کنون نشستهای متعدد نقد و بررسی و آموزش شعر را برگزار کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =