بخش بزرگی از ثمرات درخت زندگی‌ام را مدیون کانون هستم

عضو نوجوان و ارشد کانون پرورش فکری دامغان مؤفقیت در آزمون سراسری را مدیون کانون و کانونی‌ها دانست.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، محمدمهدی مظفری عضو فعال و ارشد مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان با کسب رتبه ۶۳ آزمون سراسری ۱۳۹۹ و پذیرش در رشته‌ی حقوق دانشگاه شهید بهشتی تهران از کانون به‌عنوان مکانی سالم و مرجعی مناسب برای پیشرفت کودکان و نوجوانان نام برد.

مظفری درباره‌ی چگونگی آشنایی با کانون و عضویت در این مجموعه‌ی فرهنگی‌هنری گفت: کلاس چهارم که بودم در غرفه‌ی نمایشگاهی، تعدادی از آثار کاردستی‌ام را در قالب ماسک به نمایش گذاشته بودم. یک روز که دو مربی از کانون پرورش فکری برای بازدید به نمایشگاه آمده بودند، خلاقیتم را تحسین و از من دعوت کردند تا به کانون بروم. من هم قبول کردم و از همان‌روز عضو کانون شدم و هنوز هم با افتخار می‌گویم که عضو کانون پرورش فکری هستم.

وی در ادامه با تأکید بر تأثیر برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون در پیشرفت تحصیلی مخاطبان کودک و نوجوان اظهار داشت: به یاد دارم ایام امتحانات که می‌شد بسیاری از اعضا خیلی از برنامه‌های زندگی خود را تعطیل می‌کردند؛ حتی به کانون هم نمی‌رفتند و تصمیم داشتند فقط در خانه بمانند و درس بخوانند؛ اما به خاطر ندارم که رفتن مستمر من به کانون به‌ویژه زمان امتحانات قطع شده‌باشد.

مظفری درخصوص برخورد و رفتار مربیان کانون هم خاطرنشان کرد: مسئول و مربیان کانون توجه ویژه‌ای به من داشتند و با راهنمایی درست در بیش‌تر فعالیت‌های کانون مانند نمایش عروسکی، نقالی، کارگاه شعر و داستان، ماسک‌سازی، عروسک‌سازی، خوش‌نویسی و...، مشارکت و حضور پررنگ داشتم و در بسیاری از جشنواره‌ها و فراخوان‌ها مؤفق به کسب رتبه‌های شهرستانی، استانی و کشوری شدم.

عضو نوجوان کانون دامغان در ادامه افزود: کانون برای من، خانه‌ی دوم بود و هست و خواهد بود و نه‌تنها آنجا را مانع درس‌خواندن خود نمی‌دانستم؛ بلکه همیشه بر این باور بودم که فعالیت‌های کانون، هم‌راه، هم‌سو و هم‌قدم با امور تحصیلی‌ام است.

مظفری درباره‌ی نقش کانون در زندگی فردی و اجتماعی‌اش یادآور شد: کانون؛ یعنی پیوند با علم، یعنی لذت کتاب‌خوانی، یعنی اندیشه‌ی عشق‌ورزی، یعنی تربیت و تأدیب روابط اجتماعی و فرهنگی، یعنی کانون گرم امیدواری و عزت نفس برای بال‌گشودن به سرزمین مؤفقیت که بی‌شک با این توصیف‌ها نقش بسیار مهمی در خلاقیت و مانایی ذهن هر فردی دارد.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: بخش بزرگی از ثمرات درخت زندگی‌ام را مدیون کانون و کانونی‌های عزیز هستم. کسانی‌که در بسیاری موارد؛ حتی در بحران‌های فکری من، کنارم بودند و به من آرامش دادند، تشویقم کردند و مسیرهای جدید و متفاوتی را به من نشان دادند.

گفتنی است؛ مظفری طی سال‌های عضویت‌ خود در کانون پرورش فکری توانسته بود با شرکت در فراخوان‌ها و جشنواره‌های متعددی ازجمله جشنواره‌ی بین‌المللی رضوی، مسابقات فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و...، رتبه‌های برتر را کسب و در دومین جشنواره‌ی آموزشی‌تحصیلی جایزه ملی ایثار نیز به‌عنوان دارنده‌ی رتبه‌ی دوم کشور، لوح سپاس و جایزه‌ی خود را از اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور دریافت کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =