در مراکز فراگیر کانون کودکان با نیازهای ویژه، با آرامش به مطالعه و فعالیت می‌پردازند

در ادامه همکاری‌های کانون پرورش فکری استان همدان و مرکز تخصصی کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی بوعلی سینا، نشست مشترکی جهت معرفی مراکز فراگیر کانون و آشنایی با خدمات مرکز کاشت حلزون به صورت آنلاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، این نشست تخصصی جهت آشنایی همکاران دانشگاه علوم پزشکی با خدمات کانون پرورش فکری و مراکز فراگیر و هم‌چنین آشنایی همکاران کانون با خدمات مرکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی بوعلی سینا در تاریخ ۲۳ آذرماه برگزار شد.
بهناز ضرابی‌زاده در ابتدای این نشست با عرض خیرمقدم به مدیرکل بهزیستی استان، دکترکیانی مدیر بیمارستان بعثت، دکترفراهانی  و کارشناسان و مربیان بهزیستی و تمامی شرکت‌کنندگان این رویداد آنلاین، به معرفی کانون پرورش فکری و خدمات آن به کودکان و نوجوانان پرداخت. مدیر کل کانون استان با اشاره به مراکز فراگیر استان، حضار را با خدمات این مراکز برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه آشنا کرد.
ضرابی‌زاده با اشاره به دو مرکز فراگیر کانون استان در همدان و ملایر گفت: هدف ما استفاده هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه از امکانات این دو مرکز است که این امر نیازمند آشنایی هرچه بیشتر خانواده‌های این عزیزان با مراکز فراگیر کانون و خدمات آن‌هاست. 
وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا افزود: در شرایط کنونی کلیه خدمات کانون پرورش فکری بر روی سایت kpf.ir و خدمات کانون زبان ایران نیز بر روی سایت ili.ir ارائه می‌شود و کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه نیز می‌توانند به صورت آنلاین در آن‌ها ثبت‌نام کنند.
در ادامه دکتر فرهاد فراهانی، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با تشکر از تشکیل این جلسه به معرفی این مرکز و خدمات آن جهت بازتوانی و برگشت شنوایی از سال ۱۳۹۲ تا کنون پرداخت. فراهانی در ادامه افزود: تا کنون برای ۶۵۵ نفر از ناشنوایان و کم‌شنوایان پروند تشکیل شده است و بعد از تشکیل ۳۱ کمیسیون پزشکی، ۲۹۲ عمل جراحی کاشت حلزون انجام شده است و خوشبختانه بیشتر از ۹۵ درصد آن‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.
در ادامه محمد جعفری، مدیر مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور با همکاران کانون در رابطه با کاندیداتوری کاشت حلزون صحبت کرد و مخاطبان را با کم‌شنوایی و انواع آن آشنا کرد. جعفری با اشاره به بیماریابی کودکان در بدو تولد افزود: کودکان در سه ماهه اولیه تولد خود بیماریابی شده و در صورت نیاز به این مرکز معرفی می‌شوند.
در پایان سهیلا قدیمی کارشناس شنوایی این مرکز، توضیحاتی راجع به توانبخشی کودکان و نوجوانان پس از دریافت خدمات مرکز کاشت حلزون شنوایی ارائه کرد.
لازم به ذکر است این نشست تخصصی در دیدار همکاران کانون از مرکز کاشت حلزون شنوایی غرب کشور و اهدا کتاب به کودکان و نوجوانان این مرکز در هفته بزرگداشت معلولان برنامه‌ریزی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =