کد خبر: 301900
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
بازدید 106
بررسی انتخاب نمایشنامه در انجمن نمایش استان بوشهر

کانون پرورش فکری استان بوشهر عصر روز  دوشنبه ۲۴ آذر ماه نهمین نشست انجمن نمایش از ساعت ۱۸ تا۱۹:۳۰ میزبان حضور اعضای علاقمند به هنر نمایش بود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، نهمین نشست انجمن نمایش استان برگزار شد . کانون پرورش فکری استان بوشهر عصر روز  دوشنبه ۲۴ آذر ماه در این نشست از ساعت ۱۸ تا۱۹:۳۰ میزبان حضور اعضای علاقمند به هنر نمایش بود.

این نشست با موضوع «انتخاب نمایشنامه » و به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد. مهدی انصاری کارشناس ارشد ادبیات نمایشی و کارگردان تاتر و سینما مهمان ویژه این نشست بود؛ که در مورد نمایشنامه و انتخاب نمایشنامه مناسب برای تاتر صحنه‌ای، تئاتر عروسکی و تئاتر سایه ای صحبت کرد و توضیحاتی را در مورد نقش نمایشنامه در موفقیت نمایش گفت: ارتباط نمایشنامه با سن مخاطب، بررسی تکنیک های قابل اجرای یک متن، پیام آموزشی و تربیتی در متن نمایشنامه کودک و نوجوان، نقش خلاقیت در نمایشنامه، اهمیت مخاطب شناسی در نمایشنامه، ساختار نمایشنامه، ارتباط ادبیات داستانی و ادبیات نمایشی، ارتباط شخصیتها در نمایشنامه حائز اهمیت است.

مجری و هدایت گری این نشست بر عهده لیلا منصوری نژاد مربی فرهنگی مرکز شماره دو بوشهر و رابط انجمن نمایش استان و فعال حوزه نمایش بود.

در ادامه نشست انصاری با اشاره به نقش مطالعه و پژوهش در هنر، به معرفی دو کتاب با عنوان‌های استاد شدن در نمایشنامه نویسی برای کودکان و ۲۲ گام تا استاد شدن در داستان گویی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =