کد خبر: 301912
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
بازدید 221
کودکان بوشهری قصه های علمی شنیدند

بیست و نهمین نشست مجازی انجمن قصه گویی استان بوشهر با عنوان «قصه های علمی» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، بیست و نهمین نشست مجازی انجمن قصه گویی استان بوشهر با عنوان «قصه های علمی» برگزار شد.

در این نشست که در تاریخ چهارشنبه بیست و ششم آذر ماه برگزار گردید مکیه موسوی‌نژاد مربی مسئول مرکز وحدتیه و فعال حوزه قصه گویی با توجه به هفته پژوهش در گفت‌وگویی دو جانبه با سوسن حیاتی مجری و هدایت‌گر گفتگوی زنده ، به بیان جایگاه قصه‌های علمی پرداخت و از اهمیت آن در انتقال مفاهیم و مباحث علمی به کودکان سخن گفت. وی ضمن بیان مثال و نمونه هایی بیان داشت که قصه می‌تواند ابزاری مناسب و موقعیتی ویژه برای بیان مفاهیم علمی به دانش آموزان مخصوصا در درس علوم پایه های ابتدایی باشد و بیان روایت گونه و تاثیرگذار قصه می‌تواند به ماندگاری و تثبیت مفاهیم علمی در ذهن کودکان کمک کند. وی تاکید کرد قصه‌های علمی می‌توانند باعث ایجاد پرسش در ذهن کودک و ایجاد چالش برای یافتن پاسخ آن پرسش کند که نتایج علمی مفید و موثری را در پی خواهد داشت.

موسوی در پایان بازدیدکنندگان را به اجرای قصه کلاغ خنزر پنزری مهمان کرد و در انتها سوالاتی را در مورد کلاغ‌ها مطرح کرد و از بینندگان خواست به تحقیق در مورد کلاغ ها و عادت های آنها بپردازند.

این نشست که  ساعت ۱۱ شروع شده بود پس از یک ساعت و نیم به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =