کد خبر: 302040
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
بازدید 249
اوسین پاییز کانون کرمان برگزار شد

کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به صورت مجازی دورهمی شب یلدا را برگزار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، شب یلدای ۹۹ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به صورت مجازی از سوی انجمن قصه‌گویی کانون کرمان با عنوان «اوسین پاییز» برای مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری با تبریک مدیرکل کانون کرمان و اجرای برنامه‌های مختلف و مرتبط با این شب برگزار شد.

بنابر این خبر، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در این ارتباط مجازی بعد از تبریک ولادت حضرت زینب(س) و شب یلدا بیان کرد: «خداوند را به خاطر سلامتی و بهبودی همه همکارانی که در سراسراستان دچار بیماری بودند شکر می‌کنم و برای خانواده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آرزوی عافیت و عاقبت‌بخیری دارم. در آیین‌های ملی ما شب یلدا همواره موقعیتی برای دورهم جمع شدن و از حال هم با خبر شدن بوده است. شیرینی این دورهمی‌ها و نزدیکی قلوب امسال با وجود شرایط خاصی که به وجودآمده است کمرنگ‌تر و متفاوت است و فعالیت‌های کانون هم متاثر از این شرایط اجباری دچار تغییر و دگرگونی شده است. بحث کانون مجازی مدت‌ها در کانون مطرح شده اما به مرحله اجرا نرسیده بود ولی شرایط این روزها باعث شد تا به سرعت این اتفاق خوشایند بیافتد و کانون مجازی با ارایه کارگاه‌های مجازی با موفقیت راه‌اندازی شد. البته در حال حاضرکاستی‌هایی هم وجود دارد اما من از همه همکارانم درخواست می‌کنم تا با کسب مهارت‌های لازم بهترین خدمات را در این فضای جدید برای اعضای کانون داشته باشند.»

وی در ادامه با اشاره به موفقیت کارگاه‌های برخط تخصصی استان در دو فصل تابستان و پاییز اظهار داشت: «امیدوار هستیم کارگاه‌های برخط تخصصی فصل زمستان هم مانند دو فصل گذشته با همت و تلاش مربیان کانون کرمان پر رونق برگزار شود و با راه‌اندازی کارگاه‌های عمومی، مراکز فرهنگی‌هنری کانون کرمان خدمات شایانی را همچون گذشته به بچه‌های استان ارایه بدهند.»

شب یلدای مجازی کانون کرمان با اجرای آرام امینی نفر اول جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و مربی فرهنگی مرکز شماره سه شهر کرمان و همراهی فرزانه ایران‌نژاد مربی مسئول فرهنگی و صغری خواجویی مربی پستی کانون سیرجان آغاز شد و فاطمه بیاضی‌زاده، آیدا صادقی، نوشین فاطمی و سحر محمدحسینی اعضای نوجوان کانون پرورش فکری انار حاضران این دورهمی یلدایی را با مشاعره با اشعار حافظ مهمان کردند و اعظم صابری مربی مسئول فرهنگی و صدیقه چاهخویی مربی فرهنگی کانون انار برای مهمانان فال حافظ گرفتند.

بر همین اساس، یلدا میرکی عضو مرکز فرهنگی هنری کانون انار قصه مهمان‌های ناخوانده را قصه‌گویی و سحر طاهر نژاد عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون شهربابک بحر طویلی را در مقام حضرت زینب(س) اجرا کرد.

این درحالی است که به مناسبت شب یلدای ۹۹ شش قصه از اعضای انجمن، مبینا پیرصنعان و سحر طاهرنژاد اعضای کانون شهربابک، یلدا محبی عضو کانون پاریز و یلدا میرکی عضو کانون انار و صغری خواجویی مربی پستی کانون سیرجان و مریم زینلی عضو انجمن قصه‌گویی از سیرجان از ۲۵ آذر تا شب یلدا در صفحه اینستاگرام انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به نشانی ghesegouee_kerman  برای مخاطبان قصه‌دوست بارگذاری شده است.

همچنین قصه‌هایی از صغری خواجویی مربی کانون سیرجان، مبینا پیرصنعان عضو کانون شهربابک، یلدا محبی عضو کانون پاریز و یلدا میرکی عضو کانون انار و شعرخوانی مهدیه عباس‌زاده و زهرا میریان مربیان کانون شهربابک برای برنامه‌های «زندگی زیباست»، «ستاره‌ها» و «تکاپکا» صدا و سیما ضبط و به مناسبت شب یلدا پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =