مجموعه برنامه‌های گرامی‌داشت یاد شهید سلیمانی در کانون برگزار شد

آیین گرامی داشت یاد و خاطره سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور دختر این سردار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این آیین که روز ۱۰ دی ۱۳۹۹ با حضور مدیرعامل، معاونان، مدیران‌کل کانون، معاون سفیر فلسطین در ایران و جمعی از مسوولان کشوری و لشکری در مجتمع شهید ملک‌شامران کانون برگزار شد، نمایشگاه آثار نقاشی‌ و خوشنویسی کودکان و نوجوانان که در قالب مهرواره «هم‌چون پدر، مهربان» خلق شده بود نیز، گشایش یافت.
هم‌چنین در آیین پاس‌داشت یاد شهید سلیمانی از تازه‌ترین سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «سردار دل‌ها» که برای زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این سردار بزرگ اسلام از سوی انجمن سرود نوجوانان کانون تدوین و تنظیم شده به همراه کتاب سه زبانه فارسی، انگلیسی و عربی که برگرفته از آثار نقاشی و خوش‌نویسی کودکان و نوجوانان با عنوان «هم‌چون پدر، مهربان» است، نیز رونمایی شد.
رونمایی از نگارخانه آثار خلق شده در زمینه‌ی زندگی و رشادت‌های سردار سلیمانی در فضای مجازی از سوی بسیج کانون، خوانش پیام دختر سردار شهید و سرودخوانی گروه پیام، پخش نماهنگ و... از بخش‌های دیگر آیین پاس‌داشت سپهبد شهید حاج قاسم‌سلیمانی در کانون بود.


کتاب ناجی فرهنگ است
دختر سردار سلیمانی در بخشی از پیام خود به اهمیت انتشار کتاب اشاره و ابراز داشته بود: کتاب ناجی فرهنگ و ابزار انتقال پیام ادیان الهی است و در طول چندین هزار سال توانسته است این هویت اصیل خود را حفظ کند.
او هم‌چنین در این پیام یادآور شده است: امروز در دوره پدید آمدن ابزار نو و تازه در دنیای مبتنی بر اسباب و پیدایش روش‌های نوین جهت انتقال مفاهیم و تغییر شکل در خود کتاب و روش‌های نشر و انتقال آن کماکان در گروه‌های سنی نوباوه و خردسال، نوجوان کتاب به شکل سنتی نقشی حیاتی برای ارتباط فرهنگی بر عهده دارد و هنوز این کتاب است که دوستی بی‌آزار، دانا و مهربان برای همه فرزندان ماست.


ایثار و شهادت‌طلبی در هر فرهنگ و ملتی با قداست و عظمت است
«قاسم تنها» فرمانده بسیج کانون نیز در آیین پاس‌داشت مقام سردار سلیمانی در سخنانی گفت: امروز به احترام و پاس‌داشت مقام شهیدی بزرگوار به نیابت از تمام شهدا گردهم آمده‌ایم. او که عروج آسمانی‌اش، هم‌چون زندگی پربرکتش سپهر جهان را رنگی دیگر بخشید و هم‌نوایی بی‌نظیری را در صفحه جهان اسلام به تصویر کشید.
فرمانده بسیج کانون هم‌چنین خاطرنشان کرد: بر این باوریم که این قهرمان نه‌تنها حافظ مرزهای جغرافیایی و جان انسان‌ها در این سرزمین و کشورهای دوست و همسایه شد، بلکه منجی ارزش‌ها و عواطف عالی انسانی بود و همانند اسطوره‌های دین و آیین‌مان با نثار جان باارزش خود همانند نور خورشید به تاریکی اهریمن غلبه کرد و ناجوانمردانه از سوی شقی‌ترین افراد به رستگاری و شهادت که آرزویش بود، نایل شد.
«قاسم تنها» گفت: به‌یقین بانگ حضورش در جای‌جای زمین به صدا درآمده و بیداری جهانیان را به همراه خواهد داشت و شهادتش ملت ما را با آرمان‌ها متحدتر و امیدوارتر و به هم نزدیک کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: پس از ساعاتی از شهادت فرمانده قلب ملت، یاد لبخندش جان‌مان را سوزاند و هرچند به خیال دژخیمان داستان او پایان یافت، برای ما نقطه آغاز شد، به احترام آن مرد میدان قیام و با طرحی فرهنگی ادای دین کردیم و این اقدام را نه برای سهل و آسان بودن، بلکه برای دشواری آن و عمق اثرگذاری برنامه‌ریزی کردیم تا برخلاف قهرمانان و اسطوره‌های پوشالی و دروغین غرب، ابر قهرمان واقعی و راستین فرهنگ‌مان را به جهان معرفی کنیم.


فرمانده بسیج کانون هم‌چنین یادآور شد: مهرواره «هم‌چون پدر، مهربان» بوسه مهر کودکان و نوجوانان وطن بر عطر وجود سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است. عطری که سرزمین ایران را به شور دوباره کشاند. کودکانی که فداکاری و ایثار، مهربانی، شجاعت، تدبیر، عطوفت، صلابت و عروج او را با قلب‌های کوچک و با عظمت خود درک کردند و بر روی صفحه‌های سپید، اندیشه بلند و احساس نیلوفری‌شان ثبت و با ارسال هزاران اثر ما را غافلگیر کردند.
او در پایان اظهار داشت دبیرخانه‌ی مهرواره «همچون پدر مهربان» لحظات خلق هریک از نوگلان سرزمین‌مان را در قالب نمایشگاه آثار و کتابی با همین عنوان و دل‌گفته‌های کودکان، به دو زبان ترجمه و حتی طرح روی جلد را از آثار کودکان انتخاب و به‌طور هم‌زمان در فضای مجازی و پردیس آزادی برای عموم منتشر و پیشکش چشمان دگراندیش شما عالی‌مقامان و دست‌اندرکاران فرهنگ و هنر می‌کند، به آن امید که زندگی و آرمان ناب انسانی سردار دل‌ها، ما و آینده‌سازان عزیز میهن‌مان را نیز به فصل دوباره‌ای برای بهتر بودن وادارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =