بهره‌برداری از ساختمان جدید مرکز شماره ۳ کرج و اداره کل کانون استان البرز

بهره‌برداری از ساختمان سومین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرج و اداره کل کانون استان البرز آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شهر بزرگ و پرجمعیت کرج در حال حاضر دارای ۵ مرکز فرهنگی هنری کانون است اما ساختمان قدیمی مرکز شماره ۳  کانون این شهر از سال ۱۳۹۱ به دلیل قرار گرفتن در مسیر پروژه احداث بلوار مصطفی خمینی تخریب شد و فعالیت خود را در ساختمان‌های استیجاری ادامه می‌داد.
در همین زمینه با همراهی مسئولان استانی و شهری به ویژه شورای شهر و شهرداری این کلان‌شهر ساختمان جدید مرکز شماره ۳ کانون در زمین و مکان دیگری ساخته شد و در اختیار کودکان و نوجوانان منطقه گلشهرویلا قرار گرفت.
بر همین اساس ابوالقاسم سلیمانی مدیرکل کانون استان البرز شامگاه روز ۱۳ دی ۱۳۹۹ در آیین گشایش این ساختمان - که بخشی از آن با کاربری اداری طراحی شده است - از مسئولان استان و شورای شهر و شهرداری کرج قدردانی کرد و گفت: می‌دانم از امروز مسئولیت بیشتری برای بهره‌برداری مناسب از این مکان فرهنگی بر دوش کانون گذاشته شده است اما امیدوارم مسئولان استانی و شهری همچنان از کانون پشتیبانی کنند و فضایی را فراهم کنیم تا کودکان و نوجوانان در این استان از بهترین امکانات فرهنگی و هنری کانون بهره‌مند شوند.

او توضیح داد: این پروژه با زیربنای هزار و ۵۰۰ مترمربع، در سه طبقه با کاربری فرهنگی، آموزشی و اداری احداث شده است.
در این آیین که هم‌زمان با سال‌گرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی برگزار شد، همچنین نورمحمد فردی بیرانوند معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری البرز طی سخنانی ابتدا به تجلیل از مقام شامخ آن شهید پرداخت و سپس درباره‌ی پروژه احداث مرکز کانون گفت: هزینه‌کردن در کارهای فرهنگی یک سرمایه‌گذاری برای تقویت حوزه‌های فرهنگی است و این سرمایه‌گذاری بر خلاف پروژه‌های عمرانی، کاملا کیفی است و در درازمدت می‌توان نتایج آن را ارزیابی کرد. 
اکبر سلیم‌نژاد رییس شورای اسلامی، علی‌اصغر کمالی‌زاده شهردار و عسگر نصیری معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج نیز در این آیین از روند ساخت و اهمیت احداث مرکز فرهنگی هنری کانون در ارتقای فرهنگی شهر سخن گفتند.
شعرخوانی یک نوجوان عضو کانون کرج  در وصف شهید سلیمانی و نمایش ویدئوی سرود جدید انجمن سرود نوجوان کانون به مناسبت سالگرد شهادت این سردار بزرگ با عنوان «از خود گذشته» از بخش‌های دیگر این ویژه برنامه بود.
در ادامه مسئولان حاضر در این آیین - که در بین آن‌ها مهدی مشفق معاون توسعه و مدیریت منابع، انسیه موسویان مدیرکل آفرینش های ادبی و هنری و افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون نیز حضور داشتند - از بخش‌های مختلف این ساختمان بازدید کردند.


بر اساس این گزارش علاوه بر مرکز شماره ۳ کانون کرج که کاربری فرهنگی و آموزشی دارد و ویژه کودکان و نوجوانان طراحی شده است، دو طبقه دیگر این ساختمان محل استقرار اداره کل کانون استان البرز است که به این ساختمان واقع در بلوار مصطفی خمینی و در کنار بوستان پدر نقل مکان کرده است.
این ساختمان با هزینه‌ای برابر ۵۰ میلیارد ریال احداث و از بخش‌هایی شامل سالن آمفی تئاتر، نگارخانه، کتابخانه مرکزی، سه کارگاه آموزشی، شش کلاس درس، بوفه و بالکن استراحت و اتاق‌های بخش اداری و مدیریت تشکیل شده است.
همچنین ایجاد فضای سبز محوطه به مساحت ۳۰۰ متر مربع و دیوارکشی به طول ۱۸۰ متر از دیگر اقدام‌های سازمان عمران شهرداری با همکاری شهرداری منطقه پنج کرج عنوان شده است.
ساختمان قبلی اداره کل کانون استان البرز در خیابن شهید صدوقی(ساسانی) انتهای نامجو واقع شده بود که به محل جدید در کنار بوستان پدر بلوار مصطفی خمینی انتقال یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =