کارگروه کودک و نوجوان بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان تشکیل‌جلسه‌داد

نخستین نشست کارگروه کودک و نوجوان بزرگ‌داشت چهل ‌و ‌دومین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، صبح امروز به میزبانی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و به‌منظور تبیین و تشریح رویکردها، سیاست‌ها و آیین‌نامه‌های کارگروه تخصصی کودک و نوجوان بزرگ‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اعضای این کارگروه‌ در برگزاری ویژه‌برنامه‌های این ایام صورت‌گرفت.

 مدیرکل کانون استان گیلان سخنان خود در این نشست را با اشاره به ایام فاطمیه(س) و گرامی‌داشت شهادت سردار رشید اسلام، حاج‌قاسم سلیمانی آغازکرد و گستره‌ی مکتب «حاج‌قاسم» را فراتر از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی خواند.

اسفندیارضیائی هم‌چنین، رشادت‌های رزمندگان هشت‌سال‌دفاع‌مقدس، مدافعان حرم و سلامت را در سردار دل‌ها متبلور دانست و با اشاره به اذعان همگان به مانایی مکتب سلیمانی گفت: تربیت چنین نسلی را  مرهون و مدیون امام راحل(ره) و هدایت‌های مقام معظم‌رهبری (مدظله‌العالی) هستیم و لازم‌است برای پرورش آینده‌سازانی باورمند و متعهد، تلاش ویژه‌ای داشته‌باشیم.

مسئول کارگروه کودک و نوجوان بزرگ‌داشت دهه فجر گیلان ادامه سخنان خود را به جایگاه والای فرهنگ‌سازی در میان آینده‌سازان اختصاص‌داد و با یادآورشدن اهمیت همراه‌سازی جامعه با ویژه‌برنامه‌های سالگردپیروزی انقلاب اسلامی اظهارکرد: مردم‌سالاری، اساس شکل‌گیری این نظام ‌مردمی است و در برگزاری فعالیت‌های این ایام، نیازمند همراهی حداکثری جامعه هستیم.

همه‌گیری ویروس کرونا و ضرورت استفاده از فرصت‌های فضای مجازی جهت نشاط‌بخشی به مخاطبان، لزوم تولید محتوای مناسب برای گروه‌های سنی مخاطب و بهره‌گیری از ابزار هنر در ارایه‌ی آموزش‌های غیرمستقیم، ازدیگر محورهای سخنان ضیائی بود و وی با بیان‌این‌که تقویت زیرساخت‌ها و توجه همیشگی به کودکان، زمینه‌ساز پیش‌گیری از گسست‌های فرهنگی و آموزشی است، خواستار توجه به این مهم شد.

این مدیرفرهنگی برهمین اساس، ضرورت هم‌گرایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های عضو کارگروه کودک و نوجوان را بستری مناسب برای ایجاد قرارگاه فرهنگی و راه‌اندازی پویش‌های مردمی دانست و حمایت از برنامه‌های پیشنهادی اعضای این کارگروه را یک ضرورت‌خواند.  

ضیائی درهمین‌حال از فعالیت‌کانون در این زمینه‌سخن‌گفت و برگزاری کارگاه‌های تخصصی و عمومی برخط، راه‌اندازی انجمن‌های مجازی و راه‌اندازی پویش‌های فرهنگی برای خدمات‌رسانی به مخاطبان مناطق کم‌برخوردار را ازجمله این برنامه‌ها عنوان‌کرد.

اجرای طرح سپاس در تکریم خانواده معظم‌شهدا و تقویت دید خلاقانه و روایت هنرمندانه رویدادهای انقلاب در قالب قصه‌گویی، فعالیت‌های زیست‌محیطی، برگزاری مهرواره‌های مجازی و انتشار فراخوان‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی و تکریم فعالان عرصه سلامت و برگزاری نشست‌های تربیتی، ازدیگر برنامه‌های یپشنهادی بود که در سخنان اسفندیارضیائی به آن اشاره‌شد.

بر اساس این گزارش، بیان نقطه‌نظرات و ارایه‌ی پیشنهادات از سوی نمایندگان دستگاه‌ها و اعضای کارگروه کودک و نوجوان بزرگ‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی، پایان‌بخش این نشست بود که ۱۵ دی ۱۳۹۹ صورت‌گرفت.

گفتنی است در این نشست، نمایندگانی از اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری، آموزش و پرورش، فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان گیلان و سازمان فرهنگی اجنماعی ورزشی شهرداری رشت حضورداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =