دومین نشست فصلی مربیان ادبی کانون استان اردبیل

دومین نشست فصلی مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با موضوع «شیوه‌های خلاق و کاربردی در برگزاری کارگاه‌های مجازی» روز یکشنبه ۱۴ دی‌ماه بر بستر فضای مجازی تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، این نشست با حضور فروغ شایگان، کارشناس مسوول مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون کشور و با شرکت مدیرکل کانون استان، کارشناسان و مربیان برگزار شد.

در ابتدای برنامه، زعفر احدزاده ضمن تبریک به مربیان و اعضای برگزیده مهرواره داستان‌نویسی«دنیا زیباست»، گفت: حضور فروغ شایگان در نشست ادبی، فرصتی برای هم‌اندیشی و تعامل بهتر برای هدایت اعضا در کارگاه‌های ادبی است.

در ادامه کارشناس برنامه استفاده از فرصت‌های فضای مجازی، لزوم جهت‌دهی به اعضا برای مطالعه کتاب و ارایه‌ی الگوهای درست و همچنین معرفی نمونه‌های مناسب به کودکان و نوجوانان را مهم خوانده و از مربیان خواست تا دراین‌باره دقت و توجه بیشتری داشته باشند.

توجه به اهداف تجربه ادبی و نحوه اجرای آن از دیگر مباحث مطرح‌شده در این نشست بود که با ارایه‌ی طرح‌های ادبی و نقد آن از سوی میهمان برنامه صورت گرفت.  

شایگان تصریح کرد: باید در ارایه‌ی طرح‌های ادبی در بستر فضای مجازی به موقعیت ماندن بچه‌ها در خانه توجه بیشتری کرده و استفاده از موبایل در ارتباط با اعضا مانند؛ تهیه‌ی عکس، فیلم و یا ضبط صدا در تجربه محیط اطراف، دقت نماییم.

کارشناس مسوول مدیریت آفرینش‌های ادبی کانون کشور به مربیان پیشنهاد کرد، کتاب نوشتن خلاق اثر «گابریله ال.ریکو» را مطالعه کنند تا به ایده‌ها برای طرح‌های مناسب دست یابند.

او در پایان مباحث خود از مربیان خواست تا با بارگذاری تولید محتوا و مطالب ادبی در پروفایل مراکز با اعضا ارتباط خود را حفظ کرده و تلاش کنند تا اعضا را به حضور در کارگاه‌های برخط استانی نیز ترغیب و تشویق نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =