طرح مشکلات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کمیسیون‌های مجلس

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی: با توجه به اهمیت تربیت در دوران کودکی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دستگاهی موثر برای رشد و پرورش فرزندان کشور است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان با نماینده‌ی مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

فداحسین مالکی، در این دیدار ضمن قدردانی از کانون جهت ارایه‌ی خدمت به کودکان و نوجوانان، گفت: با توجه به نوع فعالیت در کانون، صفا و صداقت یکی از ویژگی‌های ضروری برای خدمت در این نهاد فرهنگی است.

نماینده مردم زاهدان هم‌چنین عنوان کرد: اهمیت تربیت در دوران کودکی بر کسی پوشیده نیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دستگاهی موثر برای رشد و پرورش فرزندان کشور است.

مالکی در این بخش از سخنان خود افزود: به کانون، به عنوان سازمانی تاثیرگذار در بخش فرهنگ جامعه، توجه کمتری صورت گرفته و برای برطرف کردن این مورد مسئولان باید حساسیت و اهمیت کار کانون را در ارتباط با آینده‌ی کشور بدانند.

وی سپس با اشاره به وجود فرهنگ‌های متنوع در سیستان و بلوچستان، این استان را یکی از حساس‌ترین نقاط کشور دانست و معتقد بود با فعالیت‌های فرهنگی و نیرومند کردن کودکان و نوجوانان می‌توان از بسیاری از آسیب‌ها پیشگیری کرد.

مالکی هم‌چنین اظهار امیدواری کرد با طرح مسایل کانون در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و هم‌اندیشی با نمایندگان، به ویژه نمایندگان مناطق مرزی کشور و تشکیل فراکسیون ویژه، بتوان مشکلاتی نظیر بودجه، نیروی انسانی، تبدیل وضعیت و... را با سرعت بیشتری حل کرد.

گفتنی است پیش از سخنان نماینده‌ی مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل کانون استان در سخنان خود در خصوص مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون شرکتی دولتی است که بر مبنای اساسنامه و ماموریت سازمانی خود برای رشد و پرورش فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند و به لحاظ بودجه و اعتبارات، کلیه‌ی هزینه‌ها و حقوق پرسنل، که از محل درآمدهای آن تامین می‌شود، با همه‌گیری بیماری کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما، تئاتر، کلاس‌های کانون زبان ایران و... با مشکلات جدی روبه‌رو شده است.

هادی ادامه داد: این مشکلات وقتی نمود بیشتری پیدا می‌کند که آن را با ضریب افزایش حقوق در سال آینده نیز در نظر بگیریم که چالش‌های جدی‌تری پیش روی کانون قرار خواهد داد و با عنایت به سابقه و عملکرد موثر کانون در پرورش هنرمندان، شاعران و نویسندگان بزرگ در عرصه‌ی ملی و بین‌المللی، مسئولان باید نگاه جامع‌تری به این سازمان تاثیرگذار داشته باشند و مسایل این نهاد تخصصی فرهنگی در کمیسیون‌های مرتبط در مجلس شورای اسلامی مطرح شود تا با تصمیم‌سازی مناسب گامی در جهت رفع این موانع برداشته شود.

وی سپس با بیان شرایط نیروی انسانی شاغل در کانون کشور و اشاره به وضعیت استخدامی آنان(با سابقه‌هایی تا ۲۱ سال خدمت) که بیشتر به صورت قراردادی، شرکتی و یا حق‎التدریس و پاره وقت است، و خدمات خالصانه و صادقانه‌ی آنان که نمود آن در موفقیت‌های فراوان ملی و بین‌المللی دیده می‌شود، گفت: برای توسعه‌ی فرهنگی کانون و ارایه‌ی خدمات کیفی، امنیت شغلی و تبدیل وضعیت همکاران از مطالبه‌های جدی ماست و در این بخش هم امیدواریم با همت شما و همکاران‌تان در خانه‌ی ملت این آرزوی دیرینه‌ی همکاران محقق شود تا، از یک‌سو، فرزندان ایران عزیز از فرصت‌های فرهنگی درخور شأن و تخصصی استفاده کنند و از سوی دیگر تلاش‌های بیگانگان برای تاثیرگذاری بر افکار نسل نوخواه امروز خنثی و نسلی متعهد به هویت اسلامی و ملی تربیت شوند.

مدیرکل کانون در بخش دوم سخنان خود ضمن اشاره به حساسیت حوزه‌ی کودک در دیگاه مقام معظم رهبری و حمایت ایشان از فعالیت‌های کانون، در معرفی کانون استان و بخشی از فعالیت‌های آن در سیستان و بلوچستان گفت: کانون با ۳۰ مرکز ثابت، سیار و پستی با محوریت کتاب و کتابخوانی، به صورت حضوری و مجازی، به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی ارایه‌می‌کند.

هادی با بیان این نکته که ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و پرورش استعدادهای دوران کودکی و نوجوانی از رسالت‌های مهم کانون است، ادامه داد: با توجه به جمعیت ۸۰۰ هزار نفری کودک و نوجوان در استان برای توسعه‌ی این فعالیت‌ها و اجرای موثر رویدادهای فرهنگی، هنری و ادبی تاثیرگذار، برای برقراری عدالت فرهنگی و اجتماعی ضروری است همه‌ی نهادها و سازمان‌ها با هم‌افزایی برای حل مسئله همکاری کنند.

وی هم‌چنین با اشاره به پروژه‌ی در دست ساخت کانون در منطقه‌ی زیباشهر زاهدان و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی آن، اتمام این مرکز فرهنگی‌هنری را از مطالبه‌های جدی مردم منطقه دانست و خواهان همیاری و همکاری این نماینده‌ی مجلس و همه‌ی مسئولان در این زمینه شد.

مدیرکل کانون استان در پایان سخنان خود تقویت زیرساخت‌های فناوری مراکز فرهنگی‌هنری کانون برای فعالیت موثر در فضای مجازی را یکی از ضرورت‌هایی دانست که می‌تواند تعداد بیشتری از کودکان و نوجوانان، که وقت زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانند، به صورت هدفمند ساماندهی کند و آسیب‌های این بخش را به حداقل برساند و از مسئولان خواست در این بخش نیز با نگاهی ملی در سطح استان و کشور، کارگشا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =