دیدار مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با مدیرکل کانون سمنان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان در بازدید از اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دیدار با مدیرکل این‌مجموعه بر گسترش هم‌افزایی و هم‌گرایی، تأکید و برای هرگونه هم‌کاری با این نهاد تخصصی حوزه‌ی کودک و نوجوان، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ با نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

بینایی در این دیدار ضمن قدردانی از مدیرکل، کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری برای اجرای مؤفق طرح پایش سلامت در محله‌ی آسیب‌پذیر عمارت میامی اظهار داشت: مداخلات دستگاه‌ها با توجه به نیاز کودکان و نوجوانان احصاء و از سوی مجریان طرح به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ارسال شود.

وی درخصوص بازنشر محتوای تولیدی اعضا و مربیان کانون پرورش فکری به‌منظور اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی، اعلام آمادگی و اظهار کرد: از سوی استانداری با آموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های فرهنگی حوزه‌ی کودک و نوجوان به‌منظور تشویق و ترغیب والدین برای نام‌نویسی فرزندان خود در کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی برخط کانون مکاتبات لازم انجام می‌شود.

بینایی با تأکید بر ایجاد شادی و نشاط اجتماعی در مخاطبان کودک و نوجوان، بهره‌برداری مناسب مربیان کانون از ظرفیت شبکه‌ی شاد را خواستار شد تا از این بستر برای تبلیغ کارگاه‌های تخصصی و عمومی و تشویق دانش‌آموزان به حضور در این دوره‌ها استفاده شود.  

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان هم‌چنین پیشنهاد داد پی‌گیری لازم برای ایجاد فراکسیون کودک و نوجوان در مجلس صورت گیرد و از نهاد مؤثری مانند کانون پرورش فکری و طرح‌هایی مانند پایش سلامت و... الگوسازی و جریان‌سازی شود.

بینایی در پایان سخنانش قول داد تا از محل اعتبارات ممکن در استانداری برای ثبت‌نام فرزندان کارکنان در کارگاه‌های برخط کانون هزینه شود.

مدیرکل کانون استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار و قدردانی از نگاه و حمایت اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به فعالیت‌های اثربخش کانون به‌ویژه کارگاه‌های دانش‌افزایی و مهارت‌آموزی در حوزه‌ی حقوق شهروندی و مهارت‌های زندگی کودکان و نوجوانان، به فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی کانون در سال ۱۳۹۹ اشاره و تأکید کرد: توجه مقامات استانی و برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند می‌تواند تأثیر این نهاد فرهنگی را با پرورش نسلی آگاه، توانمند، خلاق و نوآور در زمینه‌ی حقوق شهروندی و مهارت‌های زندگی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی بیش از پیش آشکار سازد.

خدابخشی در ادامه‌ی سخنانش، افزایش اعتبار تملک دارایی از محل آسیب‌های اجتماعی، تجهیزات موردنیاز کارگاه‌های تخصصی در مناطق محروم و... را خواستار شد.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان سمنان نیز در این دیدار گزارش کوتاهی از فعالیت‌ها و عملکرد مربیان و برگزاری دوره‌های تخصصی و عمومی در بازه‌ی شش ماهه‌ی تابستان و پاییز ۱۳۹۹ ارائه داد.

گفتنی است؛ مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور گسترش هم‌افزایی و هم‌کاری بین دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و کانون پرورش فکری سمنان منعقد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =