گزیده شعرهای احمدرضا احمدی از سوی کانون منتشر شد

گزیده شعرهای احمدرضا احمدی از مجموعه کتاب‌های «گزیده شعر ما» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گزیده اشعار احمدرضا احمدی با تصویرگری جلدِ مرتضی یزدانی در ۲۸۷ صفحه برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رسید.

در مقدمه این کتاب آمده است: مجموعه کتاب‌های «شعر ما» بیش و پیش از آن‌که حاصل طراحی و برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران تولید کتاب‌های ویژه «نوجوانان» باشد، حاصل «رفتارِ» نوجوان اهل شعر و کتاب امروز ایرانی است با شعر.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از تجربیات و پیشینیه گران‌بهای خود در صدد برآمده است تا در این عرصه برای نوجوانان صاحب ذوق و دارای استعداد شاعری و نیز نوجوانان علاقه‌مند به شعر امروز و چه بسا طیف گسترده‌تری از دوست‌داران شعر، امکان برخورداری از این آثار را فراهم آورد.

کتاب گزیده شعر «احمدرضا احمدی» شامل ۱۹۵ قطعه شعر کوتاه و بلند هم‌چون «فراموشم نکن»، «همسایه‌ها و مهمان‌ها»، «گیسوی تو را»، «روزِ جمعه»، «صبور هستم»، «سال تحویل شد»، «اطلسی‌ها و آفتابگردان‌ها»، «از خواب پریدم»، «قضاوت»، «من مسافرم»، «دوباره خوابش برد»، «سرانجام»، «عاشقی» و... است.

در شعر «پرنده» احمدرضا احمدی می‌خوانیم: پرنده از پشت پنجره ما/ رفته است/ از روزی که پرنده رفت/ ویرانی آغاز شد/ گُل‌ها در غیبت پرنده/ پژمرده شدند/ یخ‌ها در غیبت پرنده/ آب شدند/ دختران در غیبت پرنده/ سوگوار شدند/ از شاعران جهان می‌خواهم/ پرنده را به من بازگردانند/ پرنده رویا و تخیلِ ما را/ با خود برد/ شب در غیبت پرنده/ لبریز از تنهایی و گریستن است./ پرنده/ از پشتِ پنجره ما رفته است.

این کتاب به انتخاب فاطمه سالاروند در قطع پالتویی، سه بار هم‌زمان منتشر شده و شمارگان آن به ۷هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.

کتاب گزیده شعرهای احمدرضا احمدی با قیمت ۳۰هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =