تجربه تماشا و اجرای «رادیو تئاتر» را از دست ندهید

دریافت تصاویر ذهنی دلخواه، لمس لحظه‌ها و احساس لذت‌بخش، تجربه‌ی شیرین تماشا و اجرای یک تئاتر رادیویی است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، علیرضا آقایی، نویسنده، صدا پیشه و تهیه‌کننده رادیو این سخنان را در نشست مجازی با اعضای انجمن هنرهای نمایشی کانون استان گیلان اظهارداشت و از مخاطبان برای تماشا و نقش‌آفرینی در «رادیوتئاتر» دعوت‌کرد.

وی برهمین اساس، به تبیین ویژگی‌های رادیو تئاتر پرداخت و در این مسیر، از شباهت و تفاوت‌های آن با «نمایشنامه‌خوانی» و «نمایش رادیویی» سخن‌گفت.

علیرضا آقایی در همین ارتباط اظهارکرد: خوانش متن، انتقال احساس، بیان مطلب و ایجاد تصاویر ذهنی، وجه مشترک این فعالیت‌های هنری به‌شمارمی‌رود.

او درعین‌حال، حضور نویسنده، خوانش‌گر دستور صحنه، خوانش‌گر و کارگردان را از شاخصه‌های نمایش‌نامه‌خوانی دانست و افزود: در تئاتر رایویی، شاهد بهره‌گیری صداپیشگان از لباس‌های متحدالشکل، امکانات صوتی مناسب و استفاده از افکت‌ها و موسیقی زنده هستیم.

میهمان انجمن هنرهای نمایشی کانون گیلان، اجرای ایستاده صداپیشگان، ایفای هم‌زمان چندین نقش و استفاده محدود از میکروفن برای کیفیت‌بخشی به صدا را از دیگر ویژگی‌های رادیوتئاتر ارزیابی‌کرد و دریافت تصاویر ذهنی دلخواه  و لمس لحظه‌ها را تجربه شیرین تماشا و نقش‌آفرینی در این زمینه دانست.

این نویسنده و کارگردان رادیو، پیشینه‌ی کانون در برگزاری جشنواره‌های هنری را نیز یادآورشد و با اشاره به نمایش‌نامه‌خوانی و اجرای نمایش‌خلاق در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری افزود: رادیو تئاتر، از جمله فعالیت‌های ارزش‌مندی است  که در سایه بهره‌گیری از مربیان آگاه، سیستم صوتی قابل قبول و صدابردار، نقشی مهمی درجذب و پایدارسازی عضو دارد.

برپایه‌این گزارش، اشتراک‌گذاری فیلم ‌و تصاویر مرتبط با اجرای رادیو تئاتر و بیان دیدگاه‌ها، ازدیگر برنامه‌های نشست مجازی اعضای انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در ۲۴ دی ۱۳۹۹ بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =