رساله اصلی یک خبرنگار، مطالبه گری است

اولین جلسه آموزشی برخط خبرنگار نوجوان باحضور منصور گلناری پیشکسوت عرصه رسانه و خبر ویژه نوجوانان فراگیر و عادی مراکز کانون پرورش فکری استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوچوانان استان اصفهان، سید محمد قلمکاریان استقبال نوجوانان در دوره آموزشی خبرنگاری را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: بستر خوبی برای رشد و پیشرفت نوجوانان در عرصه خبر و آشنایی با رسانه ها فراهم شده است.

وی افزود: نوجوانان پس از اتمام دوره مقدماتی، با آزمون عملی وارد دوره تکمیلی می شوند و پس از اتمام دوره پیشرفته با دریافت گواهینامه، به عنوان خبرنگاران افتخاری اخبار و رویدادهای کانون پرورش فکری را منعکس خواهند کرد.

مدیر کل کانون استان اصفهان با اعلام مسئولیت کمیته کودک و نوجوان دهه فجر، از ارائه پیشنهادات سازنده و قابل اجرای نوجوانان استقبال کرد و گفت: نوجوانان با شرکت در رویداد ایده پردازی، پژوهش و مقاله نویسی و فعالیت های ویژه دهه فجر می توانند تجربیات ارزشمندی در ایام دهه فجر کسب کنند. 

منصور گلناری مدرس دوره آموزش خبرنگاری گفت: در این دوره، نوجوانان مستعد و علاقه مند به خبرنگاری شناسایی می شوند تا در آینده ای نزدیک به عنوان خبرنگاران حرفه ای یاری رسان اصحاب رسانه و مطبوعات باشند. 

وی شغل خبرنگاری را جز مشاغل سخت دنیا معرفی کرد و گفت: علاقه، پشتکار، آموزش و تمرین رمز موفقیت در حرفه خبرنگاری است.

گلناری رویکرد مطالبه گری را رساله اصلی خبرنگاران حرفه ای دانست و گفت: خبرنگار حرفه ای با پیگیری منطقی برای رسیدن به حقی که به دست نیامده یا داده نمی شود تلاش می کند.

پیشکسوت عرصه رسانه و خبر ضمن تاکید بر آشنایی نوجوانان با رسانه و مطبوعات مختلف گفت: ادبیات و نحوه نگارش هر رسانه و مطبوعات با یکدیگر متفاوت است اما صداقت در انعکاس اخبار باید رعایت شود. 

شایان ذکر است در دوره آموزشی خبرنگار نوجوان بیش از ١۵٠ نوجوان عادی و فراگیر از مراکز کانون استان اصفهان با رویکرد مطالبه گری و نقادی شرکت کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =