ویژه‌برنامه‌های دهه‌فجر کانون گیلان اعلام‌شد

ویژه‌برنامه‌های چهلمین و دومین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان از سوی مدیرکل این مجموعه‌ی فرهنگی تشریح‌شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، اسفندیارضیائی گفت: تبیین و ترویج آرمان‌ها، بسط و گسترش گفتمان انقلاب در قالب بزرگ‌داشت چهل‌ودومین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی و همراه‌سازی هرچه‌بیش‌تر مخاطبان در روزهای همه‌گیری ویروس کرونا، از اهداف این ویژه‌برنامه‌ها به‌شمارمی‌رود.

مدیرکل‌کانون استان گیلان در ادامه به سیاست‌ها و خط‌مشی‌های اجرایی و رسانه‌ای اشاره و امیدآفرینی و حمایت‌گری، دشمن‌شناسی، افزایش همبستگی ملی و خودباوری را رویکرد این ویژه‌برنامه عنوان‌کرد.

رئیس‌کارگروه کودک و نوجوان بزرگ‌داشت دهه فجر استان گیلان از تعامل و همراهی دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودک و نوجوان نیز سخن‌گفت و به تشریح ویژه‌برنامه‌های فجرانه کانون در سایه این هم‌گرایی‌ها پرداخت.

وی برهمین‌اساس، از تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل(ره)، رهبر معظم‌انقلاب(مدظله‌العالی) و شهیدان انقلاب‌اسلامی سخن‌به‌میان‌آورد و برگزاری مهرواره‌های «نور و نیایش» و «همسایه‌ من، تالاب» را از برنامه‌های دهه‌فجر کانون استان گیلان اعلام‌کرد.

برپایی انجمن‌ مجازی عکاسی، سرود و قصه‌گویی با عنوان «روایت‌انقلاب»، برگزاری نشست‌ تربیتی «نقش‌خانواده در تربیت کودکان و نوجوانان» هم‌زمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام‌خمینی(ره) و تولید محتوای مناسب جهت انتشار در فضای مجازی، از دیگر برنامه‌های کانون گیلان است که در سخنان اسفندیارضیائی موردتوجه قرارگرفت.

وی دراین میان از اجرای طرح سپاس و تکریم ایثارگران، برپایی انجمن‌»شعر و شیون‌خوانی»، برگزاری نمایشگاه مجازی عروسک‌های دست‌ساز مربیان و اعضای کانون و برگزاری کارگاه‌های تخصصی برخط و عمومی این مجموعه فرهنگی در سامانه  gilan.kpf.ir خبرداد و معرفی  کتاب، شخصیت‌، رویدادها و شخصیت‌های نقش‌آفرین در پویایی و بالندگی انقلاب اسلامی و انتشار سرودهای مناسبتی تولیدی کانون در بستر فضای مجازی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.

امداد فرهنگی به کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم‌برخوردار شهری، شعرخوانی، خاطره‌گویی و فعالیت ادبی با عنوان «خوش‌آمدبهاران»، برگزاری جشنواره مجازی «رّد پای امید»، تجلیل از همکاران بسیجی، مادران کتاب‌خوان و همراه‌ با کانون، قدردانی از اعضای موفق و برگزیده این مجموعه فرهنگی و نشست مجازی با حماسه‌آفرینان انقلاب اسلامی، ازجمله فعالیت‌های کانون پرورش فکری است که در صحبت‌های ضیائی به آن اشاره‌شد.

او هم‌چنین، انتشار  فراخوان ادبی«لاله‌های سیراب»، تدوین و چاپ آثار آیینی و انقلابی کودکان و نوجوانان، تولید و اشتراک‌گذاری سرود «سلامت» و برپایی نمایشگاه مجازی دست‌سازه‌های اعضای و مربیان، برگزاری مسابقه ورزشی ویژه همکاران و شرکت در جشن پیروزی انقلاب را از برنامه‌های فجرانه کانون گیلان اعلام‌کرد و هم‌گرایی افزون‌تر همگان را در همراه‌سازی هرچه‌بیش‌تر آینده‌سازان با این حرکت‌های اثربخش و ماندگار خواستارشد.

شایان‌ذکر است، ویژه‌برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر با شعار محوری«انقلاب‌اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزارمی‌شود.   

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =