پویانمایی «قدم یازدهم» در جشنواره فیلم پراویدنس به نمایش در می‌آید

پویانمایی «قدم یازدهم» به کارگردانی مریم کشکولی‌نیا در بخش غیررقابتی دوازدهمین جشنواره فیلم کودکان پراویدنس آمریکا به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این انیمیشن از تولیدات سال ۱۳۹۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در ادامه‌ی حضورهای بین‌المللی خود در جشنواره فیلم کودکان پراویدنس، به نمایش گذاشته می‌شود.

پیش‌تر نیز کانون پرورش فکری با انیمیشن «ماهی‌گیر و بهار» ساخته سیدحسن سلطانی نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن از نگاه تماشاگران و بهترین انیمیشن ویژه هیات داوران از یازدهمین جشنواره فیلم کودکان پراویدنس در سال ۲۰۲۰ بود.

جشنواره پراویدنس، از سال ۲۰۰۹ تاسیس شده است و هر ساله به مدت ۱۰ روز با نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان از سراسر دنیا، برگزاری کارگاه‌های فیلم‌سازی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی رایگان، همراه با جلسه‌های پرسش و پاسخ که به تعمیق تجربه تماشای فیلم، پرورش و مهارت‌های تفکر انتقادی در طول جشنواره می‌انجامد، فرصتی برای فیلمسازان جوان فراهم آورده است تا سرگرمی و چالش‌هایی را که در فرایند خلاقیت با آن‌ها روبرو هستند با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

بر همین اساس به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا، برگزاری جشنواره‌های مختلف در جهان یا منتفی شده است، یا به صورت محدود در چند بخش و به شکل مجازی برگزار می‌شود.

دوازدهمین جشنواره فیلم کودکان پراویدنس نیز برای حفظ سلامتی کودکان و نوجوانان این ایالت از ۲۴ بهمن تا ۳ اسفند سال ۱۳۹۹ (۱۲ تا ۲۱ فوریه ۲۰۲۱) در ایالت رد آیلند آمریکا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =