کد خبر: 303424
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
بازدید 58
تمرین نت‌خوانی در انجمن سرود کانون سمنان

اعضا و مربیان انجمن سرود کانون پرورش فکری استان سمنان در جلسه‌ی مجازی به تمرین نت‌خوانی پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ششمین جلسه‌ی مجازی انجمن سرود اعضای پسر و دختر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان با دعوت از فرشید جعفری کارشناس‌مسئول کانون فارس، آهنگ‌ساز، نوازنده، مدرس و پژوهشگر موسیقی با موضوع «آموزش مبانی سلفژ و نت‌خوانی ۴»، در دو بازه‌ی زمانی روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در پیام‌رسان واتساپ برگزار شد.

جعفری در ابتدای سخنانش با اشاره به نت‌های هفت‌گانه‌ی موسیقی و مرور مطالب بیان شده در جلسه‌های گذشته به جایگاه نت‌ها روی خط حامل و استفاده از ترکیب نت‌های سفید دو ضرب، نت سیاه یک ضرب و نت گرد چهار ضرب، پرداخت.

وی در ادامه، هدف از آموزش مبانی سلفژ و تمرین نت‌خوانی را اجرای خوب و دقیق اعضای انجمن با قطعه‌هایی که مربی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، عنوان و تأکید کرد: در نهایت پس از تمرین‌های متوالی و اجرای دقیق و مورد تأیید، یک گروه چند صدایی در استان تشکیل شود.

جعفری با اشاره به شمارش خط‌ها در موسیقی گفت: خط‌ها را از پایین به بالا بایست شمرد و با این وصف، نت «می» روی خط اول خطوط حامل، نت‌ «ر» زیر خط اول و نت «فا» نیز بین خط اول و دوم قرار گرفته است.

وی در ادامه درخصوص سفید دو نقطه، نت گرد، قطعه‌ی سیلاس، میزان‌ها و اجرای ولت یک و دو، مطالبی بیان کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه اعضا و مربیان بر اساس تصویرهای ارسالی در گروه از سوی مدرس به تمرین نت‌خوانی پرداختند و با چگونگی خوانش نت‌ها آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =