درخشش اعضای کانون استان اردبیل در دومین دوره داستان‌نویسی«گوزل شهریمیز»

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل از درخشش مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری مشگین‌شهر و رضی در دومین دوره داستان‌نویسی«گوزل شهریمیز» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده بابیان اینکه توجه به مباحث مربوط به حقوق شهروندی همواره در برنامه‌های کانون جایگاه والایی داشته است، اظهار کرد: مربیان و اعضای کانون با مشارکت در ویژه‌برنامه‌های سایر دستگاه‌های فرهنگی استان، حضوری فعال و سازنده دارند.

وی خاطرنشان کرد: موفقیت اعضای کانون استان در مهرواره کشوری داستان‌نویسی با عنوان «دنیایی که من می‌شناسم» با ۱۰ برگزیده کشوری که بیش‌ترین تعداد در بین استان‌ها بود، نمود بارزی از توجه به تبیین حقوق کودک در فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی است که توسط کانون کشور و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک به مناسبت هفته کودک در سال ۱۳۹۹ اجرا شد.

رئیس کارگروه پایش و ارزیابی مرجع کنوانسیون حقوق کودک در استان در ادامه تصریح کرد: به مناسبت روز جهانی معلولان نیز فعالیت مشابهی با عنوان «من حق دارم...» در راستای آشناسازی این شهروندان با حقوق خود و با مشارکت اداره آموزش و پرورش استثنایی استان به انجام رسید.

بر اساس رأی هیات داوران دومین دوره داستان‌نویسی«گوزل شهریمیز»، از راضیه قربانزاده مربی آفرینش‌های ادبی و پریسا فتاحی عضو ارشد، هر دو از مرکز شماره دو کانون مشگین‌شهر تقدیر به‌عمل آمد.

در رده سنی نوجوان نیز بدون اولویت، ثنا نصیری از کانون رضی، کیمیا علومی و آتیلا نصیرزاده از مرکز شماره دو مشگین‌شهر برگزیده شدند؛ ضمن اینکه به سبب ضعف‌های ساختاری، هیات‌داوران اثری را شایسته رتبه‌های اول و دوم ندانسته و رتبه سوم به فاطمه اسدی از مرکز شماره دو مشگین‌شهر رسید.

شایان‌ذکر است، این جشنواره به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل و با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری و صداوسیمای مرکز استان باهدف آشناسازی بیش از پیش شهروندان با مسایل مربوط به حوزه شهر و حقوق شهروندی برگزار شد و اختتامیه آن با معرفی برگزیدگان، روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن در فرهنگسرای بانوان اردبیل به کار خود پایان داد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =