«رنگ در عکاسی» موضوع پانزدهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون سیستان و بلوچستان

پانزدهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با موضوع اهمیت «رنگ در عکاسی» و تحلیل آن در عکس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان با حضور اعضا برگزار شد.

کارشناس این انجمن با نگاهی کوتاه به سرفصل‌های آموزشی کارگاه‌های گذشته و رتبه‌های کسب‌شده توسط اعضای انجمن ، این موفقیت‌ها را حاصل پیشرفت اعضا و به کارگیری مناسب این آموزش‌ها در عمل دانست.

حوری داوودی سپس با اشاره به بحث «رنگ در عکاسی» در بیان اهمیت آن گفت: احساسات بخش مهمی از یک عکس هستند، آنچه در قاب یک عکس جای می‌گیرد به مخاطب حسی را منتقل می‌کند و انتقال این حس توسط رنگ صورت می‌گیرد.

وی رنگ را اصلی‌ترین نماد عکاسی دانست و گفت: ما به وسیله‌ی رنگ سوژه‌ی اثرمان را تعریف می‌کنیم و به همین دلیل شناخت ماهیت رنگ‌ها، برای یک هنرمند عکاس، بسیار ضروری است.

کارشناس هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مطالعه، تمرین و تکرار را سه عامل مهم دانش عکاسی برای هر هنرمندی دانست که همراه با خلاقیت می‌تواند به اثر و صاحب اثر برجستگی بدهد.

داوودی در ادامه با اشتراک‌گذاری آثار متعددی از هنرمندان شناخته شده در عکاسی، حاضران را به مشارکت در تحلیل عکس‌ها دعوت کرد و نکته‌هایی را در به کارگیری رنگ‌ها برای آنان بیان کرد.

وی هم‌چنین در بخشی از سخنان خود در خصوص «نماد» صحبت کرد و تعدادی از رنگ‌ها و ویژگی آنان را برای عکاسان نوجوان شرح داد که از آن جمله می‌توان به رنگ زرد(گرما، هیجان و شادی)، آبی(پاکی، نهایت و ماورا)، نارنجی(سلامتی و جدیت) و قرمز(هیجان و حرکت) اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =