وبینار طرح کنترل وزن کودکان و نوجوانان در کردستان برگزار گردید

مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در وبینار طرح کنترل وزن کودکان و نوجوانان شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، این طرح با هدف افزایش دانش و بهبود نگرش و کمک به کودکان و نوجوانان در مدیریت وزن خویش و داشتن سبک زندگی فعال و سالم برگزار گردید.

بنا بر این گزارش، طرح تحولی کنترل وزن و چاقی کودکان و نوجوانان با رویکرد زندگی سالم در کشور در حال اجرا می باشد.  

امین امینی کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان و مدرس این کارگاه در سخنانی گفت: ویروس کرونا در کنار تغییرات تحمیلی به جهان، زندگی کودکان را هم دستخوش دگرگونی کرده و دیگر از شیطنت های مدرسه و دویدن های شادانه در پارک و خیابان خبری نیست؛ موضوعی که باعث شده نگرانی والدین از چاقی و اضافه وزن کودکان دوچندان شود.

امینی افزود: مربیان کانون هم به عنوان بخشی از اولیای تربیتی کودکان و نوجوانان می توانند نقش مهمی در این طرح داشته باشند .

وی خاطر نشان ساخت: اما باید توجه داشت در خانه ماندن های طولانی و داشتن استرس در کنار نبود تحرک، سلامت جسمی و روانی اعضای خانواده از جمله کودکان را با خطراتی مانند چاقی و اضافه وزن، بروز بیماریهای غیرواگیر در آینده، افسردگی، اضطراب و غیره مواجه نکند.

این کارشناس تغذیه گفت: با اجرای برنامه های مختلف در این زمینه می توان راهنمای کودکان و نوجوانان و والدین آنها بود و نقش موثری در رابطه با سلامت کودکان و نوجوان داشت .

لازم به ذکر است، فعالیتهای مختلف فرهنگی هنری ادبی در این راستا در مراکز استان انجام گرفته و کلیپ های هدفمندی تهیه شده که در این وبینار چند کلیپ تهیه شده توسط همکاران به عنوان نمونه اجرا گردید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =