کد خبر: 303588
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
کتاب «خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران» کانون نامزد نشان لاک‌پشت‌پرنده شد

کتاب «خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران» از مجموعه‌ی پستانداران ایران اثر علی گلشن از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به فهرست نامزدهای نهایی دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای نهمین دوره‌ی لاک‌پشت پرنده راه پیدا کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نامزدهای اولیه‌ی دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای نهمین دوره‌ی اهدای نشان‌های لاک‌پشت پرنده از میان کتاب‌هایی که در سال ۱۳۹۸ با امتیاز پنج یا شش لاک‌پشت به فهرست‌های فصلی راه یافته‌اند، انتخاب شدند.
بر اساس این خبر گروه داوری لاک‌پشت پرنده در این دوره متشکل از حمید اباذری، محمود برآبادی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، رودابه کمالی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی، رویا میرغیاثی و سیدمهدی یوسفی ۱۵ عنوان کتاب را برای دریافت نشان‌های طلایی و نقره‌ای معرفی کردند.
کتاب «خرس‌ها و دیگر گوشت‌خواران» به معرفی این گروه از جانوران خشک‌زی ایران اختصاص دارد و در بخش نخست این اثر، خرس قهوه‌ای که بزرگ‌ترین پستاندار گوشت‌خوار ایران به شمار می‌رود، معرفی شده است.
لازم به یادآوری است از مجموعه پستانداران ایران پیش از این نیز کتاب‌های «گربه‌سانان» و «سگ‌سانان و کفتارها» از سوی انتشارات کان پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده که به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۴ برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده‌ است.
مولف این اثر هدف از تدوین مجموعه کتاب‌های «پستانداران ایران» را آشنایی با گونه‌های ارزشمند پستانداران ایران، ایجاد علاقه به جانواران و میراث طبیعی و از میان بردن ترس و باورهای نادرست مردم درباره برخی گونه‌های جانوری عنوان کرده است.
مراسم اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای نهمین دوره لاک‌پشت پرنده بهمن ۱۳۹۹ به صورت مجازی در صفحه اینستاگرام فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار و این نشان‌ها به نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ناشران کتاب‌های برگزیده اهدا خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =