ضرب‌آهنگ،  جلوه‌ی بصری نظم‌آفرین در هنر عکاسی

ضرب‌آهنگ (ریتم) در عکاسی از قوانین کاربردی این هنر و یکی از مهم‌ترین شیوه‌های نظم‌آفرینی و جذاب‌سازی بصری به‌شمارمی‌رود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، لیلاسادات خوانساری، میهمان انجمن عکاسان نوجوان کانون  گیلان با بیان این مطلب‌افزود: هنگامی که در ارتباط با ریتم صحبت‌می‌کنیم، بایستی به این نکته توجه داشته‌باشیم که این موزونی بصری، هم‌چون ضرب‌آهنگ معنی‌دار در موسیقی است که به جذاب‌سازی اثر کمک شایانی می‌کند.

این کارشناس ارشد پژوهش هنر توضیح‌داد: ایجاد حس بهتر درمخاطب، از مهم‌ترین دست‌آوردهای موزون‌سازی تصاویر محسوب‌می‌شود و رعایت این اصل و دوری‌گزینی از موانع دست‌یابی به این مهم، تاثیربه‌سزایی در ارایه‌ی یک تصویر مطلوب‌دارد.

خوانساری درهمین‌حال به شیوه‌های ایجاد ریتم در هنر عکاسی پرداخت و با بیان‌این‌که ضرب‌آهنگ، تکرار در یک تصویراست، افزود: این تکرار می‌تواند با بهره‌گیری از شکل‌های متضاد و متفاوت از هم صورت‌گیرد و در این میان اشکال‌سیاه و سفید بهترین گزینه محسوب‌می‌شود.

کارشناس هنری کانون پرورش فکری استان همدان درادامه به انواع ریتم‌ها اشاره و با تبیین و تشریح کارکردهای ضرب‌آهنگ‌ها گفت: آن‌چه در استفاده از ریتم اهمیت‌دارد، بهره‌گیری هدف‌مند از این فرصت و ایجاد نظم فکری درمخاطب‌است.

میهمان انجمن مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در پایان به کارکردهای هنر عکاسی اشاره و با تبیین این موضوع که این هنر بسترساز نگاه دوباره به زندگی است، گفت: عکاسی، هنری ساده و لذت‌بخش محسوب‌می‌شود و با استفاده هنرمندانه از تکنیک‌های  آن می‌توان به خلق یک اثر هنری کمک‌کرد.

برپایه‌این گزارش، اشتراک‌گذاری نمونه آثار عکاسان برجسته، ارایه‌ی دیگاه‌ها، طرح پرسش و پاسخ‌گویی میهمان برنامه، پایان‌بخش سیزدهمین نشست اعضای انجمن عکاسی و دهمین ‌گردهم‌آیی مجازی علاقه‌مندان به هنر سوم به‌شمارمی‌رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =