برگزاری کارگاه آموزشی مجازی  طرح «کنترل وزن کودکان و نوجوانان » در کانون کهگیلویه و بویراحمد

کارگاه آموزشی " کنترل وزن کودکان و نوجوانان " توسط کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون کهگیلویه و بویراحمد ، کارگاه آموزشی « کنترل وزن کودکان و نوجوانان » به صورت مجازی صبح امروز ۶ اسفندماه برای مسوولان مراکز و مربیان برگزار شد.

رییس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت:  با توجه به تغییرات پرشتابی که به واسطه‌ی پیشرفت تکنولوژی در نوع زندگی مردم رخ داده، چاقی در دوران کودکی و نوجوانی، به عنوان یکی از پیامدهای تغییر سبک زندگی، به صورت یک مشکل همگانی سلامت این گروه‎های سنی را با خطر روبه‌رو کرده است و ادامه‌ی آن، در دوران بزرگسالی، می‌تواند سلامت عمومی جامعه را به صورت جدی به خطر بیاندازد.

فرشته بوستانی  اظهار داشت: کانون پرورش فکری به عنوان یکی از سازمان‌هایی که به طور تخصصی در زمینه‌ی پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان فعال است و اعضا با اشتیاق در مراکز حضور دارند، می‌تواند در زمینه‌ی سلامت جسمی مخاطبان خود هم گام‌های موثری بردارد.

مدرس این کارگاه در خصوص معیارهای تشخیص چاقی، علت‌های چاقی و پیامدهای آن سخن گفت و مشکلات قلبی و عروقی، مشکلات تنفسی، گوارشی و روانی بخشی از پیامدهایی چاقی عنوان کرد.

راه‌کارهای بوستانی  برای رفع این مشکلات روی آوردن به مصرف غذای سالم و بالا بردن میزان تحرک بود و در پایان از مربیان کانون خواست در زمینه‌ی شناسایی کودکان و نوجوانان دارای اضافه‌وزن و راهنمایی پدر و مادرها حساس باشند و با به‌کارگیری خلاقیت و اجرای بازی‌هایی با موضوع بهداشت و تغذیه، برگزاری مسابقه‌های بهداشتی- تغذیه‌ای و کنترل میان‌وعده‌های اعضا به سلامت جامعه کمک کنند.

بوستانی ، در مورد غذا، ماده‌های دارای ارزش غذایی، گروه‌های اصلی غذایی و تغذیه‌ی سالم نکات مهمی را برای همکاران بیان کرد.

این کارگاه آموزشی با حضور همکاران ستاد، کارشناسان، همکاران مراکز فرهنگی‌هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع چاقی و پیامدهای آن برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =