کد خبر: 303819
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
بازدید 92
نگاه رو به فردا، یک ضرورت است

مدیرکل کانون گیلان در گردهم‌آیی مسوولان مراکز فرهنگی هنری بر ضرورت آینده‌نگری، برنامه‌ریزی مدون و بهره‌گیری هدف‌مند از فرصت‌های فضای مجازی تاکیدکرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، گردهم‌آیی کارشناسان و مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با مرور عملکرد سازنده این مجموعه در سال جاری و آسیب‌شناسی برنامه‌های آن برگزار و با ترسیم چشم‌انداز فعالیت‌های سال آتی همراه‌شد.

این درحالی است که همه‌گیری ویروس کرونا و به موازات آن، تقویت زیرساخت‌های کانون برای ارایه‌ی خدمات هم‌زمان حضوری و مجازی، مورد توجه ‌قرارگرفت و مدیرکل کانون گیلان با نگاه ویژه به این شرایط‌، به تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های این مجموعه و به صورت‌خاص، کارگاه‌های مجازی فرهنگی، هنری و ادبی فصل بهار ۱۴۰۰ پرداخت.

اسفندیار ضیائی ضمن اشاره به رخدادهای  سال  ۱۳۹۹ و جلوه‌گری  هم‌دلی، مقاومت و ایستادگی مردم مسلمان ایران اسلامی گفت: طی سال  ۱۴۰۰ نیز ویروس کرونا را به‌عنوان هم‌سفری نامبارک به همراه خواهیم‌داشت و از این رو  بایستی با آگاهی افزون‌تر از فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی و بهره‌گیری از تجربه‌های سال جاری، به ارایه‌ی هرچه بهتر فعالیت‌ها بیندیشیم.

وی برهمین اساس، از نقش نیروی انسانی مولد در پیشبرد اهداف سازمانی سخن‌گفت و با مهم توصیف‌کردن هم‌گامی با فن‌آوری‌ها و خواسته‌های مخاطبان اظهارداشت: افزایش آگاهی‌ و توان‌مندی‌ها، نخستین گام برای دست‌یابی به خواسته‌ محسوب‌می‌شود.

این مدیرفرهنگی درعین‌حال از شریک‌یابی فرهنگی و تعامل با دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه کودک و نوجوان سخن‌به‌میان‌آورد و آینده‌نگری، برنامه‌ریزی مدون و بهره‌گیری از فرصت‌های فضای مجازی  را یک ضرورت خواند.

ضیائی در ادامه به اهمیت شرکت حداکثری مربیان و اعضا در مهرواره، جشنواره و  فراخوان‌های بین‌المللی، ملی و استانی اشاره و با خاطرنشان‌کردن نقش انجمن‌های تخصصی کانون در ارتقای آگاهی‌های اعضا و موفقیت‌های سال جاری اظهارکرد: لازم است برای استمرار این حرکت‌های سازنده و درخشش هرچه‌بیش‌تر کانون، ضمن شناخت مطلوب از خواسته‌های مخاطبان، به تولید محتوای مناسب و جذب حداکثری آنان فکرکنیم.

کارگاه‌های مجازی تخصصی و عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز از اهم‌ موضوع‌هایی بود که مورد توجه ضیائی قرارگرفت و وی با موثر و مفید توصیف‌کردن این‌کارگاه‌ها گفت: پیش‌گیری از گسست‌های فرهنگی و آموزشی و مواجهه هدف‌مند با همه‌گیری ویروس کرونا، ازدست‌آوردهای برگزاری این کارگاه‌ها به‌شمارمی‌رود.

وی در این میان از ضرورت ادامه‌یافتن این حرکت اثربخش در سال آینده‌ سخن‌گفت و ضمن مهم‌ارزیابی‌کردن عضویابی و افزایش گستره‌ی مخاطبان افزود: این امر می‌تواند به تاثیرگذاری و جریان‌سازی افزون‌تر برنامه‌های کانون در سایه حضور مدرسان و مربیان توان‌مند کمک‌کند.

اسفندیارضیائی در ادامه، از پویایی فعالیت‌های کتاب‌محور در کانون و پیشینه‌ی روشن این مجموعه در ارایه‌ی خلاقانه برنامه‌ها و فارغ از چارچوب‌های مرسوم آموزشی صحبت‌کرد و با یادآورشدن اهمیت قصه‌گویی و نقش پژوهش در علاقه‌مندی و مأنوس‌سازی هرچه‌بیش‌تر آینده‌سازان با کتاب افزود: این حرکتی ارزش‌مند و نیازمند توجه همیشگی است.

پایان‌بخش سخنان مدیرکل کانون استان گیلان نیز  تاکیدبرضرورت تجهیز و به‌سازی زیرساخت‌های مراکز فرهنگی هنری بود و وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: سال جاری شاهد حرکت‌های سازنده‌ای بودیم که در سال ۱۴۰۰ نیز با جدیت هرچه بیش‌تر دنبال‌خواهدشد.

برپایه این گزارش، ارایه‌ی دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات از سوی کارشناسان و مسوولان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان بخش‌پایانی این نشست مجازی در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ بود.

   

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =