دیدار رئیس انجمن بازی‌های بومی با مدیرکل کانون استان سمنان

رئیس انجمن بازی‌های بومی و محلی در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، خواستار گسترش هم‌کاری این دو مجموعه در حوزه‌ی کودک و نوجوان شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، ابراهیم پورتقی رئیس انجمن بازی‌های بومی و محلی سمنان  پیش از ظهر روز چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ با نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیدار و درخصوص گسترس هم‌کاری و اجرای مسابقات بازی‌محور در حوزه‌ی کودک و نوجوان، گفت‌وگو کرد.

خدابخشی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تبریک فرارسیدن سال‌روز ولادت امام علی(ع) و روز پدر بر توجه به خرده‌فرهنگ‌ها و احیای آن برای مخاطبان کودک و نوجوان تأکید کرد.

وی در ادامه افزود: شناخت مجموعه‌فعالیت‌های بومی و محلی و ارائه‌ی موضوع‌های مناسب آن به لحاظ تبلیغی، امری پسندیده است و اگر این‌گونه برنامه‌ها توأم با پژوهش و تولید محتوای با کیفیت باشد، اثرگذاری خوبی خواهد داشت.

مدیرکل کانون استان سمنان تصریح کرد: فعالیت‌های مشارکتی فرصتی مناسب برای بهره‌گیری از امکانات بالقوه استان به‌منظور خلق اثر با کم‌ترین هزینه‌ها خواهد بود و فرهنگ بومی و محلی را گسترش خواهد داد.

رئیس انجمن بازی‌های بومی و محلی سمنان در این دیدار ضمن ارائه‌ی گزارش کوتاهی از عملکرد انجمن و هم‌چنین برگزاری نخستین جشنواره‌ی «نان، برکت، حرکت» در سال گذشته با هم‌کاری مربیان و اعضای کانون مهدی‌شهر، به نقش کانون پرورش فکری به‌عنوان متولی کودک و نوجوان در معرفی هرچه بیش‌تر بازی‌های بومی و محلی، اشاره کرد و خواستار گسترش هم‌افزایی و هم‌کاری این دو مجموعه شد.

پورتقی در ادامه یادآور شد: بازی‌های محلی دنیایی از باورهای فرهنگی یک قوم، قبیله یا محل را در دل خود به امانت دارد و احیای این بازی‌ها علاوه بر سرگرمی سالم و رایگان، احیای رفتارهای دسته‌جمعی و تمرین زندگی جمعی است.

گفتنی است؛ در این دیدار که معاون فرهنگی کانون استان سمنان، مسئول کانون مهدی‌شهر و نائب‌رئیس انجمن بازی‌های بومی و محلی سمنان نیز حضور داشتند مقرر شد جشنواره‌ی بهارانه با هم‌کاری کانون پرورش فکری به‌صورت مجازی در قالب مسابقه‌ی پخت غذاهای بومی و نان‌های سنتی، معرفی بازی‌های بومی و محلی و... در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰، برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =